صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / تورم تولیدکننده بخش خدمات در زمستان گذشته ۵٫۹ درصد افزایش یافت
تورم تولیدکننده بخش خدمات در زمستان گذشته ۵٫۹ درصد افزایش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد

تورم تولیدکننده بخش خدمات در زمستان گذشته ۵٫۹ درصد افزایش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد:‌ شاخص كل قیمت تولید کننده بخش­‌های خدمات در فصل زمستان ١٣٩٧ نسبت به فصل قبل ٥.٩ درصد افزایش یافته است.

 مرکز آمار ایران اعلام کرد:‌ شاخص کل قیمت تولید کننده بخش‌­های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ٣٢٨,۵ که نسبت به فصل قبل ۵.٩ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، شاخص قیمت تولید کننده بخش­های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گریهای مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیتهای خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی».

تغییرات شاخص بخش‌­های خدمات نیز به شرح ذیل است:

شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل زمستان ١٣٩٧برابر است با ۴٠٣,٧، که نسبت به فصل قبل ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ۴٧۴,۶ که نسبت به فصل قبل ١٠.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ۴٠۶,٣ که نسبت به فصل قبل ١٠.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات واسطه گری‌های مالی (بیمه)» در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ٣١٠,۵ که نسبت به فصل ۴.٠ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار» در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ٢٣۴,٧ که نسبت به فصل قبل ٢.٩ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ٣٠٩,٢ که نسبت به فصل قبل ١.٢ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ۴۵٠,٩ که نسبت به فصل قبل ٢.٣ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت­های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل زمستان ١٣٩٧ برابر است با ٣٣۶,١ که نسبت به فصل ٣.١ درصد افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.