صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تبدیل حوزه مدیریت شهری به جولانگاه استارت آپها
تبدیل حوزه مدیریت شهری به جولانگاه استارت آپها

رئیس صندوق نوآوری خبر داد:

تبدیل حوزه مدیریت شهری به جولانگاه استارت آپها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امروزه حوزه مدیریت شهری به یکی از مهمترین جولانگاه‌های استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر علی وحدت در رویداد ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند شهری که امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: همه ما این روزها مفهوم اکوسیستم نوآوری را می‌شنویم، فلسفه این استعاره دنیای کسب و کارهای نوآورانه را به طبیعت تشبیه می‌کند، ما فضای نوآوری را به اکوسیستم طبیعی تشبیه می‌کنیم تا نشان دهیم رونق نوآوری مستلزم تعامل بازیگران عرصه نوآوری است. وی با بیان اینکه در دنیای کسب و کار بازیگران متعددی حضور دارند، گفت: شکوفایی اکوسیستم نوآوری مستلزم نقش آفرینی فعال همه بازیگران این اکوسیستم است.

وحدت در خصوص مدیریت شهری گفت: عرصه مدیریت شهری مملو از فرصت‌های نوآوری است که این روزها به یکی از مهمترین جولانگاه‌های استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شده است. به گفته وی، خلاقیت و نوآوری می‌تواند جان تازه ای در کالبد شهر ما بدمد و تهران هم از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: استارت آپ ها در حوزه‌های مختلف شهری از حمل و نقل تا محیط زیست و سلامت از راه می رسند و نشان می‌دهند که می‌توان مساله‌های مزمن این شهر را خلاقانه، ارزان و با مشارکت مردم حل کرد. وی تاکید کرد: هدف اصلی ما ایجاد زنجیره‌ای از استارت آپ ها و شرکت دانش‌های بنیان حول شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه آن است تا بتوانیم به تحقق شعار سال با عنوان رونق تولید کمک کنیم. وحدت تاکید کرد: مدیریت هوشمندانه پسماندهای شهری تنها چالش شهر ما نیست. از این رو درصدد آمدیم تا با همکاری شهرداری تهران نشست‌های دیگری را در زمینه‌های مختلف برگزار کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.