صفحه اصلی / سرخط خبرها / سمپاشی بیش از دوهزار هکتار زمین‌های سیریک
سمپاشی بیش از دوهزار هکتار زمین‌های سیریک

سمپاشی بیش از دوهزار هکتار زمین‌های سیریک

به منظور مقابله با ملخ‌های صحرایی تاکنون بیش از دو هزار هکتار از زمین‌های شهرستان سیریک سمپاشی شده است.

آخرین وضعیت کنترل ملخ‌های صحرایی در هرمزگان

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر جهادکشاورزی سیریک در این خصوص گفت: کار سمپاشی مزارع به صورت هوایی و زمینی، بوسیله تراکتور، ماشین، دستی و هواپیما در حال اجراست.

عون نکویی افزود: ملخ‌های صحرایی از سه ماه پیش تاکنون به این شهرستان، بویژه بخش بمانی و روستاهای کنارجو، روتان و شهید مردان حمله کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ردیابی و سمپاشی ملخ‌های بالغ در ۸۰۰ هکتار و ملخ پوره در هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان سیریک صورت گرفته است و تا پاک سازی کامل ادامه دارد.

نکویی تاکید کرد: به دنبال هشدار سازمان جهانی خوار و بار (فائو) ستاد مبارزه با ملخ از بهمن ماه پارسال در شهرستان سیریک برای ردیابی و پاک سازی تشکیل شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیریک با بیان این‌که ملخ صحرایی می‌تواند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بدون نشستن پرواز کنند، تصریح کرد: درصورت مبارزه نکردن سریع با دسته‌های مهاجر آن‌ها که هردسته شامل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ملخ است، بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود.

نکویی از بهره برداران و مردم خواست درصورت مشاهده ملخ صحرایی به نزدیک‌ترین مراکز جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شوراهای اسلامی روستایی، دهیاران و بخشداری‌های محل زندگی خود اطلاع دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.