صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / جانبداری امارات از بحرین در برابر عراق
جانبداری امارات از بحرین در برابر عراق

جانبداری امارات از بحرین در برابر عراق

امارات اعلام کرد، به طور گسترده و با نگرانی شدید بیانیه‌ها و اظهارات مطرح شده از سوی عراق در قبال بحرین و رهبران این کشور را دنبال می‌کند و خواستار پایبندی به اصل حاکمیت و عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست.

پرچم امارات

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سومریه نیوز، وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد، مداخله در امور داخلی بحرین برادر و نگه نداشتن حرمت جایگاه رهبران “بزرگوار” این کشور اساسا امری غیرقابل قبول و مداخله‌ای مردود است.

این وزارتخانه تاکید کرد: عدم درک آنچه به روابط بین دوستان و برادران ضربه می‌زند تنها به گسترش شکاف و افزایش تنش در شرایطی می‌انجامد که ما نیاز به همکاری،‌ ارتباط و احترام به حاکمیت ملی و اصل عدم مداخله در امور داخلی داریم.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در این راستا از برادران‌مان در عراق می‌خواهیم به اصل حاکمیت و مداخله نکردن در امور داخلی پایبند باشند تا به این نحو روابط عربی تعمیق بیشتری بیابد و هدف مشترک ما در تثبیت ثبات در منطقه تقویت شود.

از ظاهر بیانیه کاملا مشخص است که امارات جانب بحرین را در مقابل عراق گرفته است آن هم در حالی که وزیر خارجه بحرین به عراقی‌ها و یکی از شخصیت‌های دینی این کشور یعنی مقتدی صدر توهین کرد.

در این راستا وزارت خارجه عراق روز شنبه از دولت بحرین خواست در پی حرف‌های توهین‌آمیز وزیر خارجه این کشور در حق مقتدی صدر رهبر جریان صدر رسما عذرخواهی کند.

وزارت خارجه عراق همچنین صلاح المالکی سفیر بحرین در بغداد را احضار کرد و اعتراض‌نامه خود را نسبت به اظهارات خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین تقدیم او کرد.

وزیر خارجه بحرین مدعی شده بود، عراق زیر سلطه کشور دیگری است. در عین حال او مقتدی صدر را “احمق” خوانده بود.

اما همانطور که مقتدی صدر خواسته بود، صدها تن از حامیان جریان صدر روز یکشنبه مقابل سفارت بحرین در مرکز بغداد تظاهرات کردند.

صدها تن ظهر یکشنبه مقابل سفارت بحرین در منطقه المنصوره در مرکز بغداد در اعتراض به اظهارات وزیر خارجه بحرین تظاهرات کردند و گل سرخ در دست داشتند.

مقتدی صدر از تظاهرکنندگان خواسته بود در تجمع خود گل سرخی را به عنوان هدیه به ملت بحرین تقدیم سفارتخانه این کشور کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.