صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تامین وسایل زندگی بیش ۱۰۰ هزار خانواده مناطق سیل‌زده
تامین وسایل زندگی بیش ۱۰۰ هزار خانواده مناطق سیل‌زده

تامین وسایل زندگی بیش ۱۰۰ هزار خانواده مناطق سیل‌زده

وزیر کشور با بیان اینکه وسایل زندگی بیش از ۱۰۰ هزار خانواده مناطق سیل‌زده تامین شده است،گفت: با توجه به اینکه آن مناطق گرم و مرطوب هستند به همه اختیار داده‌ایم، منازل جدید اجاره کنند یا تا زمان ساخت واحدهای اصلی واحدهای کوچک و موقت بسازند.

رحمانی‌فضلی وزیر کشور

 به گزارش کسب و کار نیوز عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه ارائه گزارش بازدید دفاتر سازمان ملل در مناطق سیل‌زده که صبح امروز با حضور تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران، مسئولان قرارگاه بازسازی و نوسازی هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در ۲۵ استان رخ داد و بیش از ۳۱۵ میلیمتر بارش در این شرایط داشتیم، گفت: این بارش‌ها بیش از دو برابر میزان مشابه سال قبل بود که موجب طغیان رودخانه‌ها شد و اتفاقاتی نیز در پی داشت.

وی ادامه داد: مدیریت سیل در ۲۵ استان که همراه با جابجایی مردم از مساکن به جای دیگر و خدمات‌رسانی و کمک‌رسانی ویژه اولیه به آن‌ها بود کار بسیار بزرگی به شمار می‌رود اما به لطف خداوند متعال توانستیم در این مرحله یعنی مقابله با کمک خود مردم و همه نهادهای اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های نظامی شامل ارتش، سپاه بسیج و نیروی انتظامی و هلال احمر به اهدافی برسیم که در مراحل اولیه تعیین کرده بودیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اولین هدفگذاری ما کاهش میزان تلفات بود، گفت: کل هزینه‌های انسانی ما در این مدت حدود ۷۶ نفر بود که برخی از آنان نیز به دلیل مستقیم سیل نبود. هرچند از نظر ما  فوت حتی  یک نفر هم سخت است اما این حادثه می‌توانست هزاران کشته داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات وسیعی صورت گرفته است و مردم نهایت همکاری را انجام دادند، اظهار کرد: ما در مدیریت مقابله تصمیمات بزرگی گرفتیم شاید در فرصت مناسب باید آنها را مستند سازی کنیم .اوج شکوه تصمیمات همکاری مردم بود.

رحمانی فضلی در ادامه صحبت هایش به سیل خوزستان اشاره کرد و گفت: در خوزستان یا باید قبول می‌کردیم با سه برابر افزایش ظرفیت سیل متناسب با ظرفیت رودخانه‌ها نیمی از شهر اهواز، سوسنگرد، حمیدیه، بستان و رفیع زیر آب برود که هزینه‌های انسانی و اقتصادی بالایی داشت یا انتخاب کنیم مزارع و دشت‌ها و برخی از روستاها زیر آب برود یعنی باید بین بد و بدتر انتخاب می‌کردیم. که در نهایت در هر یک از این انتخاب‌ها مردم آسیب می‌دیدند و ضرر می‌کردند.

به گفته وزیر کشور مردم با استقبال از پیشنهادات ما همکاری‌های لازم را داشتند و هیچ کجا مقاومت مردم وجود نداشت. در غیر این صورت جابجا کردن  ساکنان بیش از ۲۰۰ روستا در خوزستان کار آسانی نبود.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌هایی که مردم دیدند نتیجه بزرگواری و فداکاری آنها بوده تا مردم بیشتری را نجات دهند، اظهار کرد: مرحله مقابله را در حال حاضر تمام و بلافاصله همزمان با مقابله در خوزستان در بخش‌های دیگر نیز کار بازسازی را شروع کردیم. بازسازی نیز به‌صورت متمرکز توسط وزارت کشور انجام می‌شود.

رحمانی فضلی افزود: ۱۷۹ هزار واحد مسکونی آسیب دیده‌اند زمین‌های زراعی واحدهای تولیدی، پل‌ها، جاده‌ها، تأسیسات زیر آب رفتند و خراب شدند اما برای هر ۱۷۹ هزار واحد شناسنامه درست کردیم و میزان خسارت نیز برآورد شده است همچنین نوع کمکی که باید به آن‌ها شود نیز در دولت تصویب شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه وسایل زندگی بیش از ۱۰۰ هزار خانواده  تامین شده است،گفت: با توجه به اینکه آن مناطق گرم و مرطوب هستند به همه اختیار داده‌ایم، منازل جدید اجاره کنند یا تا زمان ساخته واحدهای اصلی واحدهای کوچک و موقت بسازند. همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل تا یک سال واحدهای جدید و یک تا دوماه نیز واحدهای تعمیراتی تحویل داده خواهد شد.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.