صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بازنگری دستورالعمل انتخاب استاد نمونه کشوری/تشریح روند انتخاب
بازنگری دستورالعمل انتخاب استاد نمونه کشوری/تشریح روند انتخاب

معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد

بازنگری دستورالعمل انتخاب استاد نمونه کشوری/تشریح روند انتخاب

معاون آموزشی وزیر علوم از بازنگری دستورالعمل انتخاب اعضای هیات علمی نمونه کشوری خبر داد و گفت: براین اساس اعضای هیات علمی در عرصه آموزشی باید ۲۰۰ تا ۲۸۵ و در عرصه پژوهشی باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز کسب کنند.

شریعتی نیاسر

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در بیست و هفتمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری و چهارمین همایش ملی آموزش عالی که در دانشگاه شریف برگزار شد، گزارشی از روند انتخاب استاد نمونه کشوری ارائه داد و گفت: سال ۸۸ دستورالعمل تعیین استادان نمونه کشوری در وزارت علوم تدوین شد و این دستورالعمل در سال ۹۶ مورد بازنگری قرار گرفت و اهدافی برای دستور العمل جدید پیش‌بینی شد که تجلیل از اعضای هیات علمی در سطح کشور بر اساس تکریم شأن منزلت آنها در جامعه به عنوان مهمترین هدف در دستورالعمل گنجانده شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در دستورالعمل جدید استادان نمونه کشوری ما امتیازاتی را پیش‌بینی کردیم و بر اساس آن برگزیدگان باید در حوزه آموزشی ۲۰۰ تا ۲۸۵ امتیاز و در حوزه پژوهشی ۱۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز کسب کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: روند انتخاب استادان نمونه کشوری به این شکل است که دانشگاه‌ها ابتدا کمیته‌هایی در درون خود به منظور تعیین اعضای هیات علمی نمونه تشکیل می‌دهند و در نهایت اعضای برگزیده را به ستاد وزارت علوم معرفی می‌کنند. در وزارت علوم نیز کمیته‌ای با حضور معاونین مختلف پژوهشی و آموزشی و برخی استادان نمونه کشوری تشکیل شده است که افراد معرفی شده دانشگاه‌ها در این کمیته مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند؛ در واقع در کمیته ستادی این وزارتخانه ۳۰ درصد افزایش ضریب به اعضای هیات علمی کم برخوردار اضافه می‌شود.

دکتر شریعتی همچنین خاطر نشان کرد: تصمیمات اتخاذ شده در خصوص معرفی اعضای هیات علمی نمونه کشوری با تأیید وزیر علوم به مرحله اجرایی در می‌آید. به گونه‌ای که طی سال‌های ۹۰ تا ۹۶ ما از ۳۹۴ هیات علمی برتر کشور از ۴۷ مرکز آموزش عالی تجلیل کردیم.

دکتر شریعتی نیاسر خاطر نشان کرد: امسال از ۲۲ هیات علمی برتر تجلیل خواهیم کرد که سه نفر آنها در حوزه علوم پایه، ۴ نفر در حوزه فنی و مهندسی، ۳ نفر در حوزه دامپزشکی، یک نفر در حوزه هنر و سه نفر در عرصه علوم انسانی معرفی می‌شوند. علاوه بر ۱۳ استاد نمونه امسال تصمیم داشتیم از هر دانشگاهی یک استاد به عنوان برتر معرفی شود، اما در دانشگاه شهید چمران اهواز استثناعا دو نفر که یکی از این استادان در حوزه سیلاب خدمات بی‌شماری را ارائه داده است تجلیل و تقدیر شدند؛ همچنین از ۷ سرآمد آموزشی کشور تجلیل به عمل آمد.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان از امضای تفاهم‌نامه بین سه وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش به منظور معرفی چهره برتر آموزشی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با این سه وزارتخانه به امضا رسید و بر اساس آن در سال آینده با همبستگی و همفکری این سه وزارتخانه می‌توانیم از چهره برتر در حوزه اجرایی و آموزشی تقدیر و تجلیل کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.