صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / استفاده از استارت آپ ها برای رفع مشکلات در حوزه پسماند
استفاده از استارت آپ ها برای رفع مشکلات در حوزه پسماند

شهردار تهران خبر داد:

استفاده از استارت آپ ها برای رفع مشکلات در حوزه پسماند

شهردار تهران گفت: سیاست ما این است که بتوانیم از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان با طرح موضوعات و مشکلات در حوزه پسماند شهری بهره ببریم.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیروز حناچی در رویداد ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند شهری در تالار ایوان شمس خاطرنشان کرد: روزانه ۹ هزار تن زباله از منازل مردم جمع آوری می‌شود و به جنوبیترین مناطق تهران (آرادکوه) می‌رود؛ اینها همواره با هزینه، انرژی و نیروی انسانی همراه است و مشکلات زیادی را نیز به همراه دارد. وی با بیان اینکه ما قدم اول را شروع کرده‌ایم، گفت: بدون کمک و همکاری مردم رفع چنین مشکلاتی در حوزه مدیریت پسماند شهری امکان پذیر نیست. باید تفکیک را از منبع آغاز کنیم.

به گفته حناچی: پایلوت این اقدام در حال انجام است ولی سازمان یافته نیست. شهردار تهران گفت: سیاست عمومی و کلی ما این است که از استارت آپ ها با طرح موضوعات و مشکلات در این راستا بهره بگیریم. آلودگی یک موضوع محوری است و استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند و ما آنها را حمایت می‌کنیم.به گفته حناچی: موتورها، خودروهای برقی، دوچرخه‌ها و غیره با همکاری شرکت‌های دانش بنیان نیز به کار گرفته شده‌اند.

وی تاکید کرد: جهت گیری عمومی ما این است که برای حل مشکلات از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها استقبال کنیم.شهردار تهران با اشاره به تغییر نگرش به محیط گفت: ما می‌توانیم با همکاری، چرخه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها را برای حل مشکلات ایجاد کنیم. بخش عمده این چرخه در راستای کاهش تولید زباله است.حناچی با تاکید بر هدفگذاری در این زمینه گفت: امیدواریم که با استفاده از خرد جمعی این معضل را حل کنیم؛ کل شهرداری در این زمینه همواره حمایت می‌کند، بخشی از اقدامات به عهده شرکت‌های دانش بنیان است و بخش تأثیرگذار آن مردم هستند که این چرخه نیاز به همکاری و مشایعت دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.