صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / چرا معتادان بهبودیافته به سختی کار پیدا می‌کنند؟

چرا معتادان بهبودیافته به سختی کار پیدا می‌کنند؟

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: کارآفرینان خراسان شمالی برای بکارگیری معتادان بهبودیافته نیاز به مشوق دارند.

تشرف جمعی از معتادان بهبود یافته به حرم امام رضا (ع)

احمد ریواده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی کارآفرینان برای بکارگیری معتادان بهبود یافته مسئله بیمه این افراد است، توضیح داد: بسیاری از کارآفرینان بیان می‌کنند که تعدادی از این بهبودیافتگان در حال طی کردن امر درمان هستند بنابراین همیشه در محل کار حاضر نیستند و آنها توان بیمه کردن این افراد را ندارند.

وی تصریح کرد: کارآفرینان بر این امر معتقد هستند آنها که مجبور به تحت پوشش قرار دادن کارگران خود هستند، افرادی را بکار گیرند که بتوانند برای آنها تمام وقت کار کنند. باید مشوق‌های بیمه‌ای همچون تخفیف برای کارآفرینان در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند معتادان بهبودیافته را بکار گیرند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر در واحدهای صنعتی این استان ظرفیت‌های خالی برای بکارگیری معتادان بهبودیافته وجود دارد اما باید بخش‌هایی از واحدهای صنعتی که چرخه تولید خارج شده‌اند دوباره واحد چرخه فعالیت شوند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه بسیاری از صاحبان واحدهای صنعتی اعلام آمادگی برای پذیرش معتادان بهبود یافته کرده‌اند، اظهار کرد: باید تسهیلاتی به این افراد تعلق گیرد تا آنها بتوانند بخش‌هایی از واحد تولیدی آنها که از مدار تولید خارج شده دوباره به تولید بازگردانند.

وی در ادامه به مرکز جامع توانمندسازی و صیانت اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید پیوند میان کارآفرینان و معتادان بهبودیافته ایجاد شود که این امر از طریق مرکز مذکور امکان پذیر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: مرکز جامع توانمندسازی و صیانت اجتماعی برای مردان در نیمه دوم سال گذشته راه اندازی شد اما بانوان بهبود یافته این استان هنوز فاقد چنین مرکزی هستند. باید این مرکز در استان برای بهبودیافتگان مردم و زن تقویت شود تا نیاز شغلی این افراد نیز تأمین شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.