صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مسابقات دانشجویی موجب شناسایی نخبگان می‌شود

در اولین دوره مسابقات بین‌المللی سازه ماکارونی کوردکاپ مطرح شد

مسابقات دانشجویی موجب شناسایی نخبگان می‌شود

رئیس دانشگاه کردستان گفت: شناسایی سرآمدان و نخبگان هر رشته، از دستاوردهای برگزاری مسابقات دانشجویی است.

مسابقات کشوری سازه ماکارونی - همدان

به گزارش کسب و کار نیوز، پروفسور رحمت صادقی روز یکشنبه در اولین دوره مسابقات بین‌المللی سازه ماکارونی کوردکاپ در تالار مولوی، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی از چند جهت دارای اهمیت است که از آن جمله می‌توان به شناسایی سرآمدان و نخبگان هر رشته پس از برگزاری مسابقات اشاره کرد، چرا که تنها معیار و سنجش افراد نخبه مسابقات، کنکور و المپیادها هستند.

وی با اشاره به آموزش مسائل تئوری در سیستم آموزشی، افزود: اگر بخواهیم به آموخته‌های خود جنبه عملی ببخشیم، شرکت در چنین مسابقاتی می‌تواند این دروس را بهتر و موثرتر به دانشجویان تفهیم کند.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه مسابقات موجب تقویت ایده خواهد شد، عنوان کرد: دانشجویان هر ساله با برگزاری مسابقات می‌توانند خلاقیت و نوآوری خود را تقویت کنند و در پی یافتن بهترین سازه و عملکرد باشند.

وی افزود: متاسفانه در دوران دبیرستان و یا دانشجویی کارهای تیمی و گروهی به ما آموزش داده نشده و بهترین راه برای تقویت روحیه کارگروهی و همسو شدن با کشورهای پیشرفته، شرکت در چنین مسابقاتی است.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم مسابقاتی مانند سازه‌های ماکارونی هر ساله برگزار شود تا در کشور ما نیز کارگروهی و تیمی افزایش یابد.

برگزاری مسابقات دانشجویی موجب تقویت روحیه کار تیمی می‌شود

مدیر گروه رشته عمران دانشگاه کردستان گفت: با برگزاری مسابقات دانشجویی ارزش کار تیمی برای دانشجویان مشخص شده و انگیزه بیشتری برای فعالیت‌های علمی گروهی پیدا می‌کنند.

جمیل بهرامی، مدیر گروه رشته عمران دانشگاه کردستان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسابقات در سطح بین‌المللی و با حضور دانشگاه‌هایی از سراسر کشور و همچنین از اقلیم کردستان برگزار می‌شود، امیدواریم ارتباط خوبی بین دانشگاه‌ها برقرار و موجب افزایش سطح علمی دانشگاه‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مسابقات از چند ماه پیش توسط انجمن علمی عمران صورت گرفته است، افزود: با برگزاری چنین مسابقاتی ارزش کار تیمی برای دانشجویان مشخص شده و انگیزه بیشتری برای فعالیت‌های علمی گروهی پیدا می‌کنند.

مدیرگروه رشته عمران دانشگاه کردستان عنوان کرد: این مسابقات پیش‌تر در دانشگاه برگزار نشده بود و خوشحالیم که امروز دانشگاه به سطحی از رشد علمی در این زمینه دست پیدا کرده که بتواند مسابقات سازه ماکارونی را در سطح بین‌المللی برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان در این مسابقات به نتایج علمی و مفیدی دست پیدا می‌کنند و می‌توانند رکوردهای جدیدی ثبت کنند.

مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی از روز گذشته در دانشگاه کردستان با حضور بیش از ۴۰ تیم آغاز شد و تا فردا ۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.