صفحه اصلی / اصناف / برندها / ربات ها بلای جان کارگران شرکت آمازون شد
ربات ها بلای جان کارگران شرکت آمازون شد

با جایگزین کردن ربات به جای ناظران انسانی

ربات ها بلای جان کارگران شرکت آمازون شد

شرکت خرده فروشی اینترنتی آمازون با جایگزین کردن ربات به جای ناظران انسانی، شرایطی را ایجاد کرده است که کارگران توسط این ربات های اخراج شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، به نقل از اسپوتنیک، مدت‌هاست که شرکت آمازون به دلیل بدرفتاری با کارکنان به شدت مورد انتقاد است اما گزارش جدید نشان می‌دهد این شرکت پا را از این هم فراتر گذاشته و با استفاده از سیستم‌های تمام اتوماتیک در بخش انبار، کارکنان این بخش را به دستور ربات‌ها اخراج کرده است.

به گفته منتقدان این شرکت، کارکنان بخش انبار آمازون مجبور هستند صدها بسته را در هر ساعت بسته‌بندی کرده و در صورتی که به اندازه کافی در کار خود سریع عمل نکنند، توسط ربات های ناظر اخراج می‌شوند.

گزارشات حاکی از آن است که کارمندان این شرکت به دلیل فشار کاری نمی‌توانند حتی به سرویس بهداشتی بروند و مجبور هستند برای اینکه کار روزانه تعیین شده از سوی شرکت را انجام دهند از بطری برای رفع نیاز استفاده کنند.

استیسی میشل معاون موسسه سلف ریلاینس می‌گوید در شرکت همواره یک نفر هست که جای شما را بگیرد.

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد آمازون ۳۰۰ نفر از کارمندان خود را در بالتیمور بین آگوست ۲۰۱۷ و سپتامبر ۲۰۱۸ به دلیل عدم تکمیل سهم کاری خود اخراج کرده‌ است که دستور این اخراج از سوی ربات های ناظر صادر شده است.

سخنگوی شرکت آمازون اعلام کرده به طور کلی میزان کارمندانی که طی دوسال گذشته اخراج شده‌اند در بالتیمور و به طور کلی در منطقه آمریکای شمالی افزایش یافته‌اند.

شرکت آمازون از یک سیستم اتوماتیک برای ارزیابی میزان تولید و بهره‌وری تک تک کارمندان خود استفاده می‌کنند.

در صورتی که این نرم‌افزار تشخیص دهد که یک کارگر بیش از اندازه استراحت داشته و یا به میزان کافی تولید نداشته است به صورت اتوماتیک وی را اخراج می‌کند.

میشل می‌گوید: کارمندان آمازون از سوی ربات‌ها نظارت می‌شوند و ناظر انسانی وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.