صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / افشای اسنادی که دست داشتن اسرائیل در نسل کشی رواندا را ثابت می‌کند
افشای اسنادی که دست داشتن اسرائیل در نسل کشی رواندا را ثابت می‌کند

افشای اسنادی که دست داشتن اسرائیل در نسل کشی رواندا را ثابت می‌کند

یک سایت عبری‌زبان اسناد جدیدی را فاش کرد که ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی در عملیات نسل‌کشی رواندا دست داشته است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، سایت عبری‌زبان “سیحا مکومیت” در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از طریق مشارکت در عملیات نسل‌کشی سعی داشته حمایت رواندا را در محافل بین‌المللی درخصوص پرونده پناهجویان فلسطینی کسب کند. این رژیم همچنین سعی داشته از وجود رواندا بهره برداری کند، چراکه رواندا بعد از فرار صدها هزار تن از قبایل “توتسی” از سرزمینشان در سایه کشتارهای نظام “هاتو” با مساله‌ای مشابه رو به رو بوده است.

نسل‌کشی‌ها در رواندا که قبله “توتسی” را هدف قرار داد، به کشته شدن حدود ۸۰۰ هزار تن از مردمان این قبیله و میانه‌روهای قبیله “هوتو” که مخالف این کشتارها بودند، انجامید.

در همین راستا، ایتی ماک، وکیل و فعال حقوقی اعلام کرد که این اسناد نقش اسرائیل را در ارسال تسلیحات از جمله تفنگ، مهمات و بمب به رواندا نشان می‌دهد.

وی گفت که در طول دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، اسرائیل به خوبی خطر اوضاع در رواندا از جمله خطر خونریزی‌ها و کشتارها را می‌دانست اما با این وجود به حمایت از دیکتاتوری در این کشور ادامه داد.

بر اساس این گزارش، اسرائیل تاکنون با وجود درخواست‌های مکرر، ارتباط خود با این نظام را که این نسل کشی اجرا کرد، رد کرده است. اما گزارش‌های متعددی حاکی از این است که اسرائیل طی جنگ داخلی که در رواندا در دهه ۹۰ به وقوع پیوست، از نظام “هوتو” حمایت کرد.

در سال ۱۹۹۴ تنها در صد روز ، حدود ۸۰۰ هزار نفر در رواندا توسط تندروهای قوم هوتو قتل عام شدند. هوتوها جمیعت اقلیت توتسی را هدف گرفته بودند و همین طور مخالفان سیاسی خود را، فارغ از اینکه از چه قومی بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.