صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / معاون وزیر کار: رفع موقت برخی محدودیت‌های قانونی برای واحدهای تولیدی
معاون وزیر کار: رفع موقت برخی محدودیت‌های قانونی برای واحدهای تولیدی

معاون وزیر کار: رفع موقت برخی محدودیت‌های قانونی برای واحدهای تولیدی

حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گرچه هنوز فاصله هزینه معیشت و تورم وجود دارد اما با افزایش 36.5 درصدی حداقل دستمزد تا حدودی این فاصله کاهش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، وی ادامه داد: در بحث صیانت از نیروی کار براساس ۲ شاخص سازمان بین المللی کار و مصوبات شورای عالی حفاظت از کار درصدد برقراری استاندارد کاری در محیط های کاری هستیم .
معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تحقق این مهم منوط به مشارکت بیش از پیش تشکل های کارگری و کارفرمایی است تا خدمات بیشتر و بهتری به کارگران ارائه شود.
وی اظهار داشت : با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی تلاش می شود تا در زمینه ارتقای آموزش اقدامات موثر‌تری انجام شود.
شاکرمی گفت: همه ما در خصوص موضوع شعار سال و تحقق آن که رونق تولید است وظیفه داریم، بنابراین دراین زمینه باید به فعالیت هایی متفاوت تر از سال های گذشته اهتمام ورزید.
معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: هدف تحریم ظالمانه و اقدامات خصمانه و ناعادلانه دولت امریکا در رابطه با کارگران، امنیت شغلی و رفاه زندگی آنان است.
وی ادامه داد: در این شرایط کارگران باید با اندیشه و هنر و کارفرمایان با خلاقیت خود تلاش کنند تا با شکست تحریم ها پاسخ محکمی به دشمنان مردم و انقلاب اسلامی داده باشند.
شاکرمی اظهار داشت: شاید بیشترین تعهدات در تحقق شعار امسال بردوش کارگران و کارفرمایان است اما در خصوص تولید نیز باید تصمیم متفاوتی بگیریم و رونق تولید را عملیاتی کنیم .

وی ادامه داد: بر این اساس در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی هایی انجام گرفته و پیشنهاداتی به قوه مجریه و رئیس جمهوری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت داده شد.
معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : در این زمینه سیاست های متخذه بانکها ،مالیات، تامین اجتماعی، بحث ماده ۱۴۱ قانون تجارت و حتی چک های برگشتی از مشکلات واحدهای تولیدی است که باید تصمیمات ویژه ای گرفته شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تلاش می کنیم واحدهای تولیدی و صنعتی بتوانند از یک سری محدودیت ها بصورت موقت خارج شده تا بتواند به حیات و استمرار تولید خود ادامه دهند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.