صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / غیاثی: حد تفتیان در آسیا همین است/ مرادی و کیهانی بی‌انگیزه بودند
غیاثی: حد تفتیان در آسیا همین است/ مرادی و کیهانی بی‌انگیزه بودند

بعد از ناکامی تیم ملی دوومیدانی در قهرمانی آسیا

غیاثی: حد تفتیان در آسیا همین است/ مرادی و کیهانی بی‌انگیزه بودند

تیمور غیاثی سخنگوی فدراسیون دوومیدانی گفت: حسن تفتیان از قهرمانان تاریخ ساز ما است اما خب حد و حدودش در آسیا همین است.

حسن تفتیان

تیمور غیاثی در گفت و گو با ایسنا، در مورد عملکرد ورزشکاران ایران در مسابقات قهرمانی دوومیدانی آسیا و کسب تنها دو مدال اظهار کرد: از قبل هم گفته بودم که در مسابقات قهرمانی آسیا این دوره در دوحه همه تیم‌های آسیایی با تمام توان حاضر می‌شوند، چون مسابقات دایموند لیگ و قهرمانی جهان نیز در دوحه انجام می‌شود. در این شرایط انگیزه شرکت ورزشکاران در این مسابقات بیشتر و این رقابت‌ها همانند بازی‌های آسیایی جاکارتا مهم بود. به همین دلایل همه کشورها با تیم‌های قوی به این مسابقات آمده بودند و بچه‌های ما هم خوشبختانه خوب بودند، متوسط ظاهر شدند. باید بگویم حد توانشان این بود.

سخنگوی فدراسیون دوومیدانی در ادامه در مورد مصدومیت و رکوردهای بالای تفتیان در این مسابقات گفت: تفتیان از قهرمانان تاریخ ساز ما است اما خب حد و حدودش در آسیا همین است. شک نکنید وقتی که او با این همه تدارکات و با این همه طول و تفسیر به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رود و در مقدماتی رکورد ۱۰.۲۵ و در نیمه نهایی هم همین رکورد را می‌زند زیر سوال می‌رود. او باید کمتر از این رکورد بدود.

وی ادامه داد: تفتیان فردی است که مدال آسیایی دارد اما در برخی مواقع ورزشکاران آسیب می‌بینند. او در نیمه نهایی سعی کرد بهتر بدود اما متأسفانه در آخر خط مقداری به همسترینگش فشار آمد. قرار است امروز یا فردا نزد دکتر اردیبهشت مسئول پزشکی فدراسیون برود تا ام آر آی گرفته شود و ببینیم در چه حدی است. در مسابقات همیشه صدمات در کمین و ورزشکاران هم که بدنشان حساس است و ممکن است این اتفاق‌ها بیافتد.

عضو سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در ادامه در مورد عملکرد حسین کیهانی و امیر مرادی اظهار کرد: کیهانی و مرادی متأسفانه نتوانستند به موفقیت خود رد جاکارتا برسند و نتیجه مطلوب بگیرند. ولی باید بگویم آن دو رکوردهای خوبی زدند و ما از رکوردهای آن‌ها کمال رضایت را داریم. من فکر می‌کنم تنها این دو کمی انگیزه‌ای که باید را نداشتند. بی انگیزگی کیهانی و مرادی به دلیل پاداش‌های وزارت ورزش و جوانان است. قرار بود پاداش‌های جاکارتا داده شود و آن‌ها می‌گفتند که زحمت کشیدند و هزینه کرده‌اند اما تجلیل صورت نگرفته است. می‌توانستند کمی بیشتر سعی کنند هر چند که همانطور که گفتم رکوردهای خوبی را در این مسابقات ثبت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بی انگیزگی که می‌گوئید به مربی آن دو سجاد مرادی و قرارداد نداشتنش با فدراسیون برنمی گردد گفت: نه این طور نیست. سجاد مرادی فرد قانعی است و در عین حال هم فدراسیون پاداش ۱۰۰ میلیونی او را برای جاکارتا و برای قهرمانانش داده است. آن‌ها منتظر پاداش وزارت ورزش هستند. سجاد مرادی، هادی سپهرزاد و محسن ربانی حقشان بیشتر از اینها است اما شرایط اقتصادی این داستان را ساخته و تحریم‌ها شرایط را سخت کرده است. بودجه فدراسیون محدود است و ما باید با آن بودجه به ۲۴ رشته توجه کنیم.

غیاثی در مورد حضور بانوان و سایر ورزشکاران در این مسابقات گفت: خانم‌ها همیشه ضعیف بودند. حد و حدود خانم‌ها همین است و بهتر هم نمی‌شود. ما این تعداد را فرستادیم تا بتوانیم تا تابستان تیم مورد نظر را برای بازی‌های آسیایی شناسایی و بتوانیم بهتر و بهتر روی آن‌ها کار کنیم. سایر افراد مثل پیرجهان نیز در ۴۰۰ مانع خوب ظاهر شدند. پیرجهان در جوانان ششم جهان بود و در این مسابقات دوبار رکورد ایران را زد. او جوان و آینده دار است و ما می‌خواستیم با اعزام یک تیم که مخلوطی از افراد با تجربه و جوان باشد کم کم نفرات را شناسایی کنیم.

سخنگوی فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: همه توقع مدال دارند، ما هم از ورزشکارانمان توقع مدال آوری داریم، اما باید یک مقدار هم زیرسازی کنیم. ما در این مسابقات تعدادی با تجربه و چند جوان را اعزام کردیم و امیدواریم که در آینده بهتر باشند. هیچ وقت شکست را دوست نداریم ولی وضعیت حال حاضر به خاطر مشکلات موجود کشور است. تحریم‌ها مقداری به ورزش کشور آسیب رسانده و این موضوع تنها در دوومیدانی نیست، در سایر ورزش‌ها هم همین داشتان وجود دارد. اگر ورزشکاران ما در در میادین خارجی موفق هستند به خاطر استعداد ذاتی و انگیزه‌ای است که دارند. از وزرات ورزش به عنوان بانی و متولی ورزش می‌خواهم که مقداری بیشتر به ورزشکاران توجه کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا از یکم تا چهارم اردیبهشت به میزبانی دوحه قطر برگزار شد که تیم ملی دوومیدانی ایران با ترکیب ۱۶ نفره عازم این رقابت‌ها شد اما حاصل این تعداد ورزشکار تنها دو مدال طلا و نقره در پرتاب دیسک بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.