صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برخورد انسانی و غیرسیاسی با افراد و شنیدن سخن مخالفان از ویژگی‌های شاخص دکتر حبیبی است
برخورد انسانی و غیرسیاسی با افراد و شنیدن سخن مخالفان از ویژگی‌های شاخص دکتر حبیبی است

سیدکاظم اکرمی در مراسم بزرگداشت نجفقلی حبیبی عنوان کرد

برخورد انسانی و غیرسیاسی با افراد و شنیدن سخن مخالفان از ویژگی‌های شاخص دکتر حبیبی است

وزیر اسبق آموزش و پرورش در آئین نکوداشت استاد نجفقلی حبیبی با اشاره به برخی ویژگی‌های وی گفت: صدق در گفتار، تواضع در رفتار، دلسوزی عمیق، توجه به کرامت اشخاص، برخورد انسانی و غیرسیاسی با افراد و شنیدن سخن مخالفان از جمله ویژگی‌های شاخص دکتر حبیبی است.

بزرگداشت نجفقلی حبیبی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش در آئین نکوداشت استاد و مصحح توانا دکتر نجف‌قلی حبیبی که امروز در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با اشاره به سه نوع برنامه درسی آشکار (آنچه در کلاس درس گفته می‌شود)، پنهان (آنچه از عواطف و رفتار استاد آموخته می‌شود) و پوچ (آنچه متخصصان از برنامه درسی حذف می‌کنند) که آموزش و پرورش وجود دارد، به بیان بخشی از اقدامات استاد پرداخت و گفت: او ۳۵ جلد کتاب در زمینه فلسفه و عرفان ارائه کرده و در میان کارهای تحقیقی فراوانی نیز انجام داده است.

وی در ادامه به خدمات عملی ایشان اشاره کرد و گفت: او علاوه بر تأسیس دانشگاه علوم قضائی، پلیس قضائی را نیز تأسیس کرده است و با وجود مخالفانی که در مسیر تأسیس دانشگاه تربیت مدرس بود، در مقابل اندیشه‌های مخالف ایستاد و موفق به تأسیس این دانشگاه شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در آئین نکوداشت استاد نجف‌قلی حبیبی به حضور این استاد فرزانه در اجتماع اشاره کرد و گفت: جای افرادی مثل دکتر حبیبی که مشکلات جامعه را لمس می‌کنند و راهکار ارائه می‌دهند، در مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی است.

در ادامه این مراسم غلامرضا ظریفیان استاد دانشگاه تهران و دبیر علمی این نکوداشت، شخصیت استاد حبیبی را شخصیتی چند ساحتی دانست و گفت: بعد اول شخصیت این استاد پژوهشگری متبحر و با دقت است که تالیفات بسیاری دارد و عموم تصحیحات ایشان تصحیح انتقادی است. او هشت سال از عمر خود را برای تصحیح جلد یک کتاب قانون صرف کرد.

ظریفیان ادامه داد: بُعد بعدی شخصیت این استاد التزام اجتماعی اوست که با وجود ناملایمتی‌ها بخشی از عمر خود را صرف دفاع از آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم کرده است.

وی تصریح کرد: بُعد سوم شخصیت او اقدامات تاسیساتی است. تأسیس مراکز علمی مثل دانشگاه تربیت مدرس از اقدامات اوست.

این استاد دانشگاه در پایان صحبت‌هایش به توجه استاد حبیبی به مقوله تربیت اشاره کرد و گفت: سپهر اخلاقی وجود او تواضع بی‌ریا و انصاف در داوری است.

غلامرضا اعوانی رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران نیز در سخنانی به تبحر دکتر حبیبی در حکمت اسلامی اشاره کرد که در صحن متون اسلامی بسیار توانمند است و گفت: ایران یک کشور فرهنگی و جهانی است. بزرگانی مثل استاد حبیبی نیاز است که بتوانند فرهنگ را به آیندگان منتقل کنند.

وی ادامه داد: استاد حبیبی شاگرد بزرگانی مثل شهید مطهری و دکتر گرجی بوده و عشق و علاقه ایشان به میراث فرهنگ اسلامی بسیار شایسته توجه است.

اعوانی با بیان اینکه تصحیح متون کار بسیار مهمی است، گفت: ما از گذشته اطلاعاتی نداریم ولی با فرهنگ آنها ارتباط داریم. فرهنگ ایران و اسلام از راه دست نوشته دانشمندان از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. کسی که یک متن فلسفی را تصحیح می‌کند، کار بسیار دشواری انجام داده است.

به گفته اعوانی، در کشورهای مطرح دنیا به تصحیح متون اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. در حالی که وزارت علوم بودجه و امتیاز اندکی برای تصحیح متون در نظر می‌گیرد. در کشور ما نیز باید توجه بیشتری به تصحیح متون شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.