صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / اورژانس هسته‌ای بوشهر تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار بوشهر:

اورژانس هسته‌ای بوشهر تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار بوشهر در نشست شورای پدافند و قرارگاه پرتوی استان بوشهر اعلام کرد که اورژانس هسته‌ای بوشهر روند اجرایی مطلوبی دارد و در سال جاری و تا هفته دولت تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالکریم گراوند ضمن اعلام این مطلب و با گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها به فرمان امام راحل اظهار داشت: امام خمینی (ره) به سبب دوراندیشی در اداره جامعه، دستور تأسیس شوراها را صادر کردند که این نهادها نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، هفته معلم و کارگر تاکید کرد: توجه به رونق تولید در راستای شعار سال ۹۸، یک مأموریت همگانی است و باید بدانیم که رونق تولید نقش تأثیرگذاری در توسعه اشتغال و پایداری اقتصاد دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم پدافند غیر عامل افزود: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و در استان بوشهر توجه ویژه‌ای به برنامه‌های پدافند غیرعامل شده است.

گراوند با بیان اینکه در نظام حاکمیتی نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر می‌شود خاطرنشان کرد: صنایع پارس جنوبی و نیروگاه اتمی بوشهر از افتخارات نظام اسلامی ایران و جنوب کشور است که زیرساخت‌های پدافندی این تأسیسات در بعد ملی و بین‌المللی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌ها نیاز به نگاه ویژه از سوی مسئولان در عرصه ملی است افزود: مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز تصمیم‌گیری کشور باید به بوشهر نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا بر اساس آن زیرساخت‌ها و امکانات مهیا شود.

استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری رزمایش شیمیایی در عسلویه در سال گذشته خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش پرتوی در مرکز استان بوشهر سبب می‌شود تا کمبودها و آسیب‌ها شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

گراوند نیروگاه اتمی بوشهر را از ایمن‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان دانست و گفت: در بهترین و ایمن‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای جهان بر اساس الزامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر آمادگی برای مقابله با بحران‌ها تاکید می‌شود که رزمایش پرتوی در این راستا در بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت بر اجرای رزمایش پرتوی بیان کرد: برای این مهم باید یک کارگروه نظارتی و ارزیابی عملکرد کمیته‌های تخصصی رزمایش پرتوی تشکیل شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در عرصه نیروگاه اتمی تصریح کرد: رفع کمبودها و نواقص در این زمینه با اولویت مورد توجه قرار دارد و در این راستا نصب نرم‌افزار پایش و اطلاع رسانی آلایندگی در دست اجرا می‌باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله کردگار صبح امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.