صفحه اصلی / سرخط خبرها / انتقاد یک مسئول از برداشت زودهنگام نیزارهای تالاب هامون
انتقاد یک مسئول از برداشت زودهنگام نیزارهای تالاب هامون

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

انتقاد یک مسئول از برداشت زودهنگام نیزارهای تالاب هامون

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آبگیری ۳۵ درصدی تالاب هامون ضمن دعوت مردمان به مراقبت لازم از احیای محیط‌زیست خواستار آن شد از برداشت زودهنگام نیزارهای تالاب تا رسیدن به رشد مناسب و افزایش ظرفیت لازم برای ماندگاری بیشتر شرایط مطلوب جلوگیری شود.

تالاب هامون

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد علی موهبتی در بازدید از تالاب هامون بیان کرد: اگر چند هفته‌ای به طبیعت هامون اجازه رشد و نمو داده شود مطمئنا ثمرات آن به مراتب بیش از برداشت زودهنگام این نیزارها خواهد بود.

وی افزود: دستگاه‌های متولی نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا ضمن کنترل و بهره‌گیری کامل از آب ورودی، مردم آسیب دیده از سیل نیز هرچه زودتر به منازلشان برگردند که امیدواریم ظرف این هفته ثبات لازم به وجود آید.

استاندار ادامه داد: باید اصلاح هندسی مسیرهای رودخانه انجام و نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شوند ضمن اینکه تحکیم بنای رودخانه‌ها و رفع تصرف از تمام رودخانه‌های استان نیز ضرورت دارد.

کیخا -رییس کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی- نیز با انتقاد مشابه از ورود شترهای فراوان برای چرا در تالاب هامون خواستار حفاظت از این سرمایه به نفع همه مردمان منطقه شد.

وی همچنین از دستگاه‌های متولی خواستار جلوگیری از تغییر بافت بستر هامون شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.