صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / میزان شیوع اختلالات روانی در جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز/کاهش مصرف ترامادول در بین دانشجویان

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه مطرح کرد

میزان شیوع اختلالات روانی در جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز/کاهش مصرف ترامادول در بین دانشجویان

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز با ارائه گزارشی از میزان شیوع اختلالات روانی در جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز، گفت: اختلالات اضطرابی و افسردگی در ۱۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه دیده شده است و شایع‌ترین مشکلات نیز مشکلات تحصیلی-آموزشی بوده‌اند.

دانشگاه تبریز

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر شهرام واحدی در حاشیه نشست خبری معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به کاهش مصرف قرص ترامادول در بین دانشجویان این دانشگاه، اظهار کرد: خوشبختانه مصرف این قرص در میان جمعیت دانشجویی استان سیر نزولی داشته و به زیر سه درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد ممکن است افراد نرمال و کاملاً سالم نیز اقدام به خودکشی کنند، در چنین مواردی دلیل خودکشی مبهم بوده و شاخص‌های روانشناختی پیش‌بینی کننده این اقدام نیستند.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز با بیان اینکه نرخ شیوع خودکشی در طول سال‌های گذشته در دانشگاه تبریز سه دهم درصد بوده است، گفت: دلایل اقدام به خودکشی از یک استان به استان دیگر متغیر بوده و عمده‌ترین دلیل اقدام به خودکشی در بین جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز شکست عاطفی بود، البته در مجموع اقدام به خودکشی در این دانشگاه بسیار کم است.

عضو هیات علمی و استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز در ادامه از کاهش رفتارهای خشونت آمیز در بین جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز خبر داد و بیان کرد: مصرف مواد نیز در بین این جمعیت دانشجویی روند کاهشی دارد.

وی با اشاره به وضعیت هویت ملی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز، ادامه داد: حدود ۹۰.۱ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه گفته‌اند که اگر جنگی در کشور روی بدهد در جنگ با دشمن پیشتاز خواهند بود و حدود ۸۵ درصد دانشجویان از اینکه هویت و ملیت ایرانی دارند به خود می‌بالیند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از میزان شیوع اختلالات روانی در جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: اختلالات اضطرابی و افسردگی در ۱۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه دیده شده است و شایع‌ترین مشکلات نیز مشکلات تحصیلی-آموزشی بودند که باعث شد ۳۴ درصد دانشجویان به این دلیل به ما مراجعه کنند.

واحدی در پایان، با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه از نظر سلامت روانی در وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه‌ها قرار دارند، گفت: اجرای طرح‌های پایش سلامت روانی و تهیه سیمای دانشجویان نشان می‌دهد که دانشجویان این دانشگاه وضعیت مطلوب‌تری دارند.

محمدی، سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز نیز در ادامه این نشست از تلاش برای راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و افزود: با حضور اساتید دانشکده ادبیات جلساتی در این خصوص برگزار شده و از نظر سخت افزاری نیاز به امکانات داریم، تلاش می‌کنیم تا این مرکز از سال تحصیلی جدید راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به راه‌های پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه تبریز اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان از سوی وزارت علوم عراق بورسیه تحصیلی شده و تعدادی نیز شهریه پرداخت می‌کنند، برخی از دانشجویان نیز بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی با تأیید شورای پذیرش دانشجویان خارجی پذیرش می‌شوند.

وی در ادامه از تعریف تعرفه‌های جدید شهریه برای دانشجویان خارجی خبر داد و متذکر شد: از سال تحصیلی جدید تلاش می‌شود تا شهریه‌ها به تومان پرداخت شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.