صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان‌ها
سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان‌ها

معاون صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مطرح کرد؛

سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان‌ها

معاون صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ارزش افزوده حاصل از معادن باریت در این استان عاید سایر استان‌ها می‌شود و چیزی در جیب این استان قرار نمی‌گیرد.

معدن مهدی آباد-باریت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رضازاده با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های خوبی از معدن باریت و کلسیت است، افزود: بیشتر معادن باریت در این استان در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت هشت معدن باریت در این استان ادامه داد: ماهیانه حدود ۱۰۰ تن باریت از هر معدن برداشت می‌شود و می‌توان گفت حدود ۸۰۰ تن باریت از این استان به صورت خام خارج شده و در سایر استان‌ها فرآوری و در آنجا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضازاده به معادن کلسیت نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی از ماده معدنی کلسیت در این استان وجود دارد اما این معادن غیرفعال هستند.

وی افزود: به لحاظ اینکه این ماده معدنی ارزش بالایی ندارد به همین علت صرفه اقتصادی ندارد که این مواد معدنی برداشت و به استانی دیگر حمل و در آنجا فرآوری شود. زمانی برداشت این ماده معدنی برای استان صرفه اقتصادی خواهد داشت که واحد فرآوری در این استان، ایجاد و این ماده به صورت فرآوری شده از استان خارج شود.

به گفته وی به طور کلی حدود ۳۰ معدن باریت و کلیست در این استان وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.