صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / سرپرست سابق تیم ملی: صندلی بوکس برای ثوری و کلانتری بزرگ است/ با استعفا به بوکس کمک کنند
سرپرست سابق تیم ملی: صندلی بوکس برای ثوری و کلانتری بزرگ است/ با استعفا به بوکس کمک کنند

سرپرست سابق تیم ملی: صندلی بوکس برای ثوری و کلانتری بزرگ است/ با استعفا به بوکس کمک کنند

سرپرست سابق تیم ملی بوکس در انتقاداتی تند گفت: صندلی فدراسیون بوکس برای حسین ثوری به عنوان رئیسی که قدرت تصمیم گیری ندارد و برای دبیری که فاقد رزومه ورزشی است، بزرگ بوده و باید برای کمک به این رشته هر چه سریعتر استعفا دهند.

عیسی گل‌محمدی

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم ملی بوکس ایران که با ۹ بوکسور در رقابت‌های قهرمانی آسیای ۲۰۱۹ تایلند حضور یافته بود، ضعیف‌ترین عملکرد خود در این رقابت‌ها پس از انقلاب را ثبت کرد و تنها با یک مدال برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد. اتفاقی که باعث انتقاد بسیاری از کارشناسان و جامعه بوکس از مدیریت ضعیف تیم ملی و فدراسیون بوکس شد. در ادامه صحبت‌های یکی از کارشناسان بوکس ایران عیسی گل‌محمدی را می‌خوانید.

* آقایان دروغگو هستند

گل‌محمدی درباره عملکرد تیم ملی بوکس در مسابقات قهرمانی آسیا توضیح داد: این نتیجه بوکسورها در آسیا ضعیف‌ترین عملکرد تیم ملی بعد از انقلاب بود که جای تأسف دارد. همه این مسائل هم به رأس فدراسیون بوکس باز می‌گردد که رئیس مستقلی ندارد. آقایان در زمان مجمع قول‌هایی دادند و آن‌ها را عملی نکردند.

او افزود: بوکس ایران هیچگاه چنین عملکرد ضعیفی را نداشت من برای جامعه بوکس متأسفم که اینگونه بازیچه قول‌های این افراد شدند، کسانی که هیچ کاری نمی‌کنند و تنها وعده‌هایی می‌دهند که به آن‌ها عمل نمی‌کنند. بارها در مجمع گفتند برای بوکسورها حقوق‌ها چند میلیونی و رفاه کامل فراهم می‌کنند اما شما از ملی‌پوشان بپرسید کدام حقوق چند میلیونی را گرفته‌اند و چه امکاناتی دارند؟ سکان هدایت بوکس دست نفراتی چون کلانتری به عنوان دبیر فدراسیون افتاده است که اصلاً تجربه حضور در ورزش را ندارند! برخی از بوکسورهای ما متأهل هستند اما ریالی حقوق نگرفته‌اند، چگونه می‌خواهند موفق شوند؟ مشکل از بوکسورها نیست و مشکل از فدراسیون بوکس است که تیم ملی را رها کرده‌اند.

* خیانت احدی نگفتن مشکلات تیم ملی بود

سرپرست سابق تیم ملی بوکس که به دلیل برخی بی اخلاقی‌ها در فدراسیون از سمت خود استعفا داد، در مورد عملکرد سرمربی تیم ملی نیز گفت: اکبر احدی از نظر فنی مشکلی ندارد اما خیانت او مطرح نکردن ضعف‌های مدیریتی در تیم ملی بود. احدی باید مشکلات و ضعف‌های تیم ملی را مطرح می‌کرد که به دلیل رفاقت این کار را انجام نداد که خیانت است. بوکسورهای ما حمام درست و حسابی در خوابگاه‌ها ندارند و آقایان در مسافرت‌ها با پول ملی‌پوشان هتل‌ها و اتاق‌های پنج ستاره برای خود می‌گیرند. کسانی که در شهرهای خود چیزی ندیده بودند حالا فقط خود را می‌بینند و فکری به حال بوکسورهای تیم ملی نمی‌کنند.

او افزود: احدی کم لطفی کرد ضعف‌های تیم ملی را مطرح نکرد. آقایان فقط قول داده بودند و الآن عمل نمی‌کنند و تنها حق بوکسورها را می‌خورند. احدی مقابل این اتفاقات سکوت کرد که خیانت بود. کلانتری که دبیر فدراسیون است حتی یک عکس با شورت ورزشی ندارد و الآن همه کاره بوکس است. فدراسیون بوکس را باند بازی فرا گرفته است و جای تأسف دارد. نباید انتظارات زیادی را از نفراتی مانند سجاد کاظم‌زاده و شاهین موسوی داشت وقتی ریالی حقوق و امکانات درست ندارند. اگر بهترین مربیان بوکس مانند آقای دیمیتری و آسبال را هم بیاوریم به نتیجه نمی‌رسیم چون تیم ملی به فراموشی سپرده شده است. ثوری و کلانتری به فکر فراهم کردن شرایط و امکانات برای فردای خودشان هستند.

* صندلی بوکس برای ثوری و کلانتری بزرگ است

کارشناس بوکس ایران با بیان اینکه خوب‌های ایران به دلیل بی‌توجهی فدراسیون از تیم ملی بوکس فراری هستند، توضیح داد: ما نفرات خوبی چون سجاد محرابی، فروتن گل‌آرا، سالار غلامی و مجید سپهوند را در اختیار نداریم چون به آن‌ها بها داده نمی‌شود. اگر امکانات فراهم می‌شد قطعاً ما با این نفرات به مدال می‌رسیدیم. وقتی دبیر فدراسیونی که اصلاً رزومه‌ای در بوکس ندارد، به همه می‌گوید: “ما از این پول‌ها نداریم که به بوکسورها بدهیم”، چه انتظاری از ملی‌پوشان داریم وقتی هزینه‌های ابتدایی را هم برای دادن کرایه ماشین ندارند؟ امیدوارم وزیر ورزش این اتفاقات را ببیند و به داد بوکس برسد.

او گفت: اینکه می‌گویند ما به داوری باختیم دروغی بیش نیست، ما به سو مدیرت و بی کفایتی مسئولان بوکس خودمان (ایران) باخته‌ایم. اگر ناداوری بود چرا مقابل تایلند که میزبان بود ناداوری نشد، چرا مقابل مغولستان و قزاق ناداوری نشد؟ اگر ناداوری بود چگونه تیم ملی هند به تنهایی بیشتر از ازبکستان و قزاقستان مدال آوری کرد؟ تنها دلیل شکست بوکس ایران مدیران کوچکی است که سکان هدایت بوکس را در اختیار دارند. صندلی بوکس برای ثوری و کلانتری که تنها به دنبال جایگاه هستند، بزرگ است.

* ثوری باید سریعاً استعفا دهد

پر افتخارترین مربی لیگ بوکس ایران با بیان اینکه ثوری و همراهانش باید سریعاً استعفا دهند، گفت: مطمئن باشید که یک روز دیرکرد در استعفای ثوری باعث یک سال عقب گرد بوکس ایران می‌شود. این آقایان باید هرچه زودتر از بوکس بروند چون صندلی بوکس برای آن‌ها بزرگ است. رئیسی که نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد و همه کاره فدراسیون دبیر فدراسیون است، نمی‌تواند جامعه مظلومی مانند بوکس را هدایت کند. امیدوارم وزارت ورزش این روزهای بد بوکس را ببیند و در این مورد تصمیم گیری کند.

او در پایان گفت: بهتر است ثوری از فدراسیون بوکس استعفا دهد چون در غیر این صورت باید رؤسای هیأت‌ها خودشان درخواست مجمع فوق‌العاده کنند. هیچ یک از هیأت‌های استانی بوکس حال و روز خوبی ندارند و رئیس فدراسیون اصلاً توجه نمی‌کند. از استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان گفته تا مازندران. امیدوارم بوکس با استعفای آقایانی که فقط دروغ می‌گویند و ادعا دارند به ساحل آرامش برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.