صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست گوترش از لبنان برای برگزاری مذاکرات درباره استراتژی دفاع ملی
درخواست گوترش از لبنان برای برگزاری مذاکرات درباره استراتژی دفاع ملی

درخواست گوترش از لبنان برای برگزاری مذاکرات درباره استراتژی دفاع ملی

دبیرکل سازمان ملل رئیس‌جمهور لبنان را به رهبری مذاکرات مجدد درباره استراتژی دفاع ملی و نهایی کردن موضوع انحصار سلاح در دست دولت ترغیب کرد.

گوترش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت النشره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از تشکیل دولت لبنان و مشارکت زنان در این دولت استقبال و بر اهمیت حل مسائل دیگر به ویژه موضوع استراتژی دفاع ملی تأکید کرد.

وی گفت که میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان را به رهبری مذاکرات مجدد درباره استراتژی دفاع ملی و نهایی کردن انحصار سلاح در دست دولت ترغیب کرده است چراکه این مسئله درباره حاکمیت و استقلال سیاسی لبنان مسئله سرنوشت‌سازی است.

گوترش مدعی شد: مداخله حزب الله در بحران سوریه نه تنها نقض سیاست خویشتن‌داری و اصول بیانیه بعبدا است بلکه خطری درباره ورود لبنان به بحران‌های منطقه‌ای و خطری علیه استقلال لبنان و منطقه است. این مسئله نشان دهنده شکست حزب الله در خلع سلاح خود و مخالفتش با این مسئله است که در مقابل نهادهای دولت مسئول باشد.

وی گفت: گسترش سلاح خارج از حوزه دولت و وجود شبه‌نظامیان مسلح امنیت و ثبات در لبنان را از بین می‌برد. من از حزب الله و تمامی طرف‌های ذیربط می‌خواهم تا براساس توافق‌نامه الطائف و قطعنامه ۱۵۵۹ هیچ‌گونه فعالیت نظامی در داخل یا خارج لبنان انجام ندهند. باید به این توافق‌نامه‌ها عمل شود و همگان به خاطر ممانعت از وقوع درگیری مجدد به آن عمل کنند.

گوترش نقض مکرر حاکمیت لبنان توسط اسرائیل را محکوم کرد و گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم به وظایف خود درباره قطعنامه‌های شورای امنیت و خارج کردن نیروهایش از بخش شمالی روستای الغجر و منطقه مجاور آن عمل کند و پروازهایش در حریم هوایی لبنان را متوقف کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.