صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پیش‌رویداد جشنواره تجاری‌سازی ایده “راهکارهای مهندسی مقابله با آلودگی هوا”
پیش‌رویداد جشنواره تجاری‌سازی ایده “راهکارهای مهندسی مقابله با آلودگی هوا”

در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد

پیش‌رویداد جشنواره تجاری‌سازی ایده “راهکارهای مهندسی مقابله با آلودگی هوا”

نشست منطقه‌­ای (منطقه 2) "باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی" و اولین پیش‌رویداد جشنواره تجاری‌سازی ایده با موضوع "راهکارهای مهندسی مقابله با آلودگی هوا" در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

آلودگی هوا

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در افتتاحیه این مراسم که با حضور دبیران و نمایندگان کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی فعال در حوزه محیط زیست برگزار شد، به تشریح فعالیت‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه علم و صنعت پرداخت.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌هایی همچون جشنواره تجاری‌سازی ایده با موضوع”راهکارهای مهندسی مقابله با آلودگی هوا”، این گونه فعالیت‌ها را بخشی از برنامه‌ریزی دانشگاه برای ورود به جمع دانشگاه‌های نسل سه عنوان کرد.

مهندس آبروشن، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت نیز با تاکید بر اثر بخشی ساختارهایی همچون باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی در همگرایی و تقویت فعالیت‌های دانشجویی، اهم فعالیت‌ها و پروژه‌های صنعتی جهاد دانشگاهی علم و صنعت در حوزه محیط زیست و کاهش آلودگی هوا توسط مرکز مهندسی کنترل آلاینده‌های صنعتی را تشریح کرد.

در ادامه پنلی با موضوع “نقش دانشجویان در رفع معضلات محیط زیستی با رویکرد نوآوری و توسعه کسب و کار” با حضور دکتر کلانتری، مدیر کل محیط زیست استان تهران و دکتر رشیدی، معاون سابق آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست و هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر کلانتری در این پنل که همراه با پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد، ضمن ترسیم نقش دانشجویان در رفع معضلات محیط زیستی، به وجود ساختاری برای حمایت از پژوهش‌ها و کسب و کارهای محیط زیستی در سازمان محیط زیست اشاره کرد.

در ادامه دکتر رشیدی، معاون سابق آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست به توضیح طرح‌ها و راهکارهای بین‌المللی مهندسی مقابله با آلودگی هوا و نحوه بومی‌سازی آن‌ها با توجه شرایط و امکانات موجود در کشور پرداخت.

در انتهای این مراسم تشکل‌های دانشجویی و فعالین محیط زیستی استان‌های تهران، قم، قزوین، البرز و مرکزی به معرفی فعالیت‌های خود پرداخته و ضمن برگزاری انتخابات شورای مرکزی منطقه ۲ باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی، اعضای این شورا به مدت یک سال انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.