صفحه اصلی / اسلایدر / ورشکستگی صدها آژانس تاکسی تلفنی
ورشکستگی صدها آژانس تاکسی تلفنی

کسب و کاری که از رونق افتاد؛

ورشکستگی صدها آژانس تاکسی تلفنی

با آغاز فعالیت تاکسی های اینترنتی و تمایل مردم برای استفاده از آنها به دلیل مزایای بسیاری که داشتند آژانس های کرایه تاکسی از دور رقابت خارج شدند و امروز صدها واحد صنفی در این رابطه تعطیل و یا ورشکسته شده اند. بسیاری از این واحدها نیز تغییر شغل داده اند و عطای شغل قدیمی خود را به لقای آن بخشیده اند. افزایش درآمد راننده، کاهش سفر درون شهری و افزایش شفافیت در قیمت از جمله دلایل استقبال مردم از تاکسی های اینترنتی است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور نامناسب است مردم همواره در هر صنفی به دنبال خدمات ارزان تر هستند و بدیهی است هنگامی که در مسیری یکسان آژانس کرایه تاکسی ۲۵ هزار تومان و تاکسی اینترنتی ۱۲ هزار تومان هزینه می گیرد مشتریان خدمات ارزانتر بیشتر می شوند و کاسبی طرف مقابل از رونق خواهد افتاد. این در حالی است که فعالان آژانس تاکسی تلفنی بر این باورند که تاکسی های اینترنتی با فعالیت در بازار کار آژانس های تاکسی تلفنی بازار آنها را کساد کرده اند. فعالیت تاکسی های اینترنتی باعث شده این اتحادیه با کمبود خودرو نیز مواجه شود زیرا بیشتر صاحبان خودرو به سمت تاکسی های اینترنتی گرایش پیدا کرده اند. از دیدگاه اتحادیه، تاکسی های اینترنتی کرایه مشخصی ندارند و متناسب با ترافیک و یا شب و روز، کرایه خود را افزایش یا کاهش می دهند. به هر ترتیب، هم اینک رقابت شدیدی بین آژانس های تاکسی تلفنی و تاکسی های اینترنتی وجود دارد و این مردم هستند که با توجه به شرایط یکی از این ارایه دهندگان خدمات را انتخاب می کنند.

مشتری آژانس‌های کرایه کاهش چشمگیری داشته است

قاسم قربانی‌خواه، رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران

ظهور پدیده تاکسی های اینترنتی تا اندازه زیادی موجی کاهش مشتریان آژانس های کرایه شد و امروز باید اعلام شود که در یکی دو سال گذشته و همزمان با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، ۵۰ تا ۶۰ درصد مشتریان آژانس‌های تهران کم شده است. بیشترین کاهش مشتریان در مناطق خارج از محدوده طرح ترافیک بوده و این کاهش مشتریان در کنار افزایش هزینه‌ها باعث شد تا در سال گذشته شمار زیادی از آژانس ها در شهر تهران، فعالیت خود را متوقف کنند. هم چنین متاسفانه این شرایط باعث شده تا بسیاری از فعالان این صنف تمایل پیدا کنند که کسب و کار خود را عوض کنند ولی با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از آن‌ها با مشکل سرقفلی مواجه هستند، در صورت تعویض شغل دچار مشکل خواهند شد و بنابراین به طور مستمر ضرر و زیان زیادی متوجه آنهاست. از طرفی دیگر موضوع ثبات نرخ کرایه ها از سال ۹۲ تاکنون نیز مزید بر علت شده و مشکلات بسیار زیادتر شده است.

تمام این مشکلات و از همه مهمتر اینکه از سال ۹۲ به ما اجازه افزایش نرخ کرایه‌ها را نداده اند باعث شده تا بسیاری از فعالان این صنف با مشکلات متعددی در تامین هزینه‌های خود مواجه شوند. مشکلاتی دیگری هم در این صنف وجود دارد که نمونه دیگر آن دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک است. تا پیش از ۹۷ سالانه در حدود ۱۰ هزار مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک به خودروهای آژانس‌ها تعلق می‌گرفت ولی از سال گذشته این تعداد کاهش یافت. این در حالی است که  از سال گذشته تعداد مجوزهایی که برای تردد در محدوده طرح ترافیک در اختیار آژانس‌های تهران قرار گرفت به حدود ۷۲۰۰ مجوز رسید که این مساله مشکلاتی را برای آژانس‌ها ایجاد کرد. در حال حاضر بر اساس ضوابط اعلام شده، ثبت نام فعالان صنف در سامانه مذکور در حال انجام است و با توجه به اعلام صورت گرفته، سهمیه آژانس‌ها در سال جاری، همان سهمیه سال قبل است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.