صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نیروهای سوریه دموکراتیک: ترکیه مانع اساسی در مقابل هر راه حلی است
نیروهای سوریه دموکراتیک: ترکیه مانع اساسی در مقابل هر راه حلی است

نیروهای سوریه دموکراتیک: ترکیه مانع اساسی در مقابل هر راه حلی است

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تاکید کرد که ترکیه از طریق اشغالگری اراضی این کشور و حمایتش از گروه‌های تروریستی در مسیر هرگونه راهکار در سوریه مانع‌تراشی می‌کند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت النشره، مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تاکید کرد که آزادسازی منطقه عفرین پرونده محوری برای نیروهای سوریه دموکراتیک است و این پرونده بخش اصلی در مذاکرات بی‌وقفه درخصوص منطقه امن است.

وی همچنین گفت: ترکیه از طریق اشغالگری اراضی سوریه و حمایتش از گروه‌های تروریستی در مسیر هرگونه راهکار در سوریه مانع‌تراشی می‌کند.

کوبانی در ادامه افزود: آنکارا از دهه اول قرن حاضر زمینه‌ را برای مداخله خرابکارانه در سوریه فراهم کرد. ما به اصل گفتگوی سوری – سوری به عنوان پایه‌ای مهم در سوریه جهت حل پرونده‌های کنونی از جمله مساله شمال و شرق سوریه ایمان داریم.

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک همچنین خاطرنشان کرد: همچنان بعید است که دولت مرکزی در دمشق وضعیت کنونی در شمال و شرق سوریه و پیشنهاد ما درخصوص ایجاد راهکار فراگیری مبنی بر پذیرش دولت خودمختار موجود و نیروهای سوریه دموکراتیک را بپذیرد.

کوبانی تصریح کرد: آنچه که درخصوص نقش ممانعتی آمریکا از گفتگو میان نیروهای سوریه دموکراتیک و دمشق گفته می‌شود، مساله‌ای ثانوی است و گزینه‌های سیاسی گروه‌های شمال و شرق سوریه به اراده قدرت‌های خارجی وابسته نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.