صفحه اصلی / اصناف / عرضه مستقیم کالا به جای نمایشگاه
عرضه مستقیم کالا به جای نمایشگاه

دبیر کل اتاق اصناف ایران خبر داد:

عرضه مستقیم کالا به جای نمایشگاه

ماه مبارک رمضان در پیش است و این ماه از ایام بالا رفتن تقاضا در برخی کالاها و اقلام است. به همین منظور هر سال طرح های ویژه ای برای تأمین کالا در این ماه اجرا می شود تا تقاضای مورد نیاز در بازار بدون پاسخ نباشد. برگزاری نمایشگاه ها، عرضه مستقیم کالا، تشدید نظارت ها و اجرای برنامه های منطقه ای و استانی از جمله طرح هایی هستند که در قالب آنها سیاستگذاران تلاش دارند کالاهای پرمصرف در این ماه به خاطر افزایش تقاضا با بالا رفتن قیمت همراه نباشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، طرح ضیافت چند سالی است به همین منظور در سراسر کشور به اجرا گذاشته می شود. به گفته مسئولان تنظیم بازار امسال هم طرح ضیافت در ماه رمضان برقرار است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و سیاست های جدید تأمین و واردات کالاهای اساسی با ارز دولتی یا ارزهای دیگر، اما مسئولان ستاد تنظیم بازار تأکید می کنند «با تصمیماتی که در این ستاد گرفته شده هیچ نگرانی از بابت افزایش قیمت ها وجود ندارد و عرضه کالاهای پرتقاضا با قیمت مصوب به همه استان ها ابلاغ شده است.»

علی عوض‌پور، دبیرکل اتاق اصناف ایران در خصوص برنامه‌های طرح ضیافت در ماه رمضان گفت: تا این لحظه تصمیمی برای برگزاری نمایشگاه اتخاذ نشده اما افزایش فروش فوق‌العاده و عرضه مستقیم کالاهای پرتقاضا در این ماه در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسیده و به استان‌ها ابلاغ شده است. تشدید بازرسی‌ها و نرخ‌گذاری اقلام پرمصرف از دیگر مصوبات ستاد تنظیم بازار است که عوض‌پور به آنها اشاره کرد. برنامه دیگری که برای جلوگیری از افزایش قیمت اجرا می‌شود تأمین مواد اولیه کالاهای اساسی و پرتقاضا در این ماه است که به گفته دبیرکل اتاق اصناف با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.
دبیرکل اتاق اصناف افزود: شکر، آرد و روغن در اولویت تأمین قرار دارند و برای آنها «سهمیه خاص» در تمام استان‌ها در نظرگرفته شده و این سهمیه در حال عرضه است. دبیرکل اتاق اصناف تأکید کرد: کالاهای اساسی همچنان با نرخ مصوب عرضه می‌شود و کالاهایی مانند روغن، آرد، شیرینی جات، زولبیا و بامیه و… با قیمت مصوب و با نظارت بیشتر در بازار عرضه می‌شود. عوض‌پور گفت: برای عرضه کالای مرغوب با نرخ مصوب تشکل‌های مختلف در حالت آماده باش قرار دارند و با مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش قیمتی در هیچ کالایی نداریم و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی کالاها تأمین و در تمام استان‌ها در حال عرضه است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.