صفحه اصلی / استان ها / یزد / ضرورت پاکسازی بافت جهانی یزد از خودروها
ضرورت پاکسازی بافت جهانی یزد از خودروها

مدیر حمل و نقل پاک شهرداری یزد تاکید کرد:

ضرورت پاکسازی بافت جهانی یزد از خودروها

مدیر حمل و نقل پاک شهرداری یزد با اشاره به حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی وین اتریش در شهر جهانی یزد، گفت: این گروه معتقد بودند که بافت تاریخی با تردد خودروها در آینده به یقین دچار آسیب خواهد شد.

تخریب بافت تاریخی اصفهان و ایجاد خیابان «آقانورالله نجفی»

مهدی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که تبادل تجربیات کشورهای مختلف دنیا در زمینه حمل و نقل پاک یکی از راه‌های توسعه شهر جهانی یزد خواهد بود، اظهار کرد: همکاری‌هایی در سطح بین‌المللی منجر به توسعه و تبادل تجربیات هر دو کشور خواهد شد و از طرفی در زمینه تبدیل بافت تاریخی به محورهای پیاده راه نیز بسیار راهگشاست.

وی از حضور هیأتی ۳۰ نفره از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی وین اتریش در یزد خبر داد و تصریح کرد: این گروه که به سرپرستی و همراهی پروفسور «کنوفلاخر» رئیس پژوهشکده حمل و نقل و مهندسی ترافیک این دانشگاه و «محمدصادق امنیان» یکی از اعضای پژوهشکده اتریش وارد یزد شدند، در بازدید از بافت تاریخی به بررسی مسائل حمل و نقل بافت تاریخی پرداختند.

این مسئول افزود: این گروه معتقد بودند که بافت تاریخی با تردد خودروها در آینده به یقین دچار آسیب خواهد شد لذا باید ضمن پاک سازی این میراث جهانی از خودروها، پیاده‌محوری و به ویژه دوچرخه سواری به عنوان محبوب‌ترین شیوه حمل و نقلی پاک، به سرعت اجرایی شود.

وی در ادامه بهره مندی از تجریبات نیاکان در تعامل با طبیعت را یک اصل مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: برای بهینه کردن مصرف انرژی، راهکاری جز توسعه حمل و نقل پاک وجود ندارد و تحقق این مهم یکی از مهمترین و مؤثرترین اقداماتی است که منجر به حفظ بافت جهانی و تاریخی شهر یزد خواهد شد.

شهریاری اضافه کرد: این نوع از حمل و نقل از سویی دیگر، نه تنها برای سلامت شهروندان مفید خواهد بود بلکه از مزایای دیگری همچون کاهش آلودگی هوا و ترافیک، جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، تقویت نشاط اجتماعی و ایجاد مشاغل پاک برخوردار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.