صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / سند جامع آموزش مهارتی در اردبیل تدوین می‌شود
سند جامع آموزش مهارتی در اردبیل تدوین می‌شود

استاندار اردبیل:

سند جامع آموزش مهارتی در اردبیل تدوین می‌شود

استاندار اردبیل از تدوین سند جامع آموزش مهارتی و اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی در تقویت این حوزه خبر داد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر بهنامجو در جلسه مشترک شورای اشتغال و مهارت استان اردبیل اظهار کرد: با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و محوریت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید این سند جامع مهارتی تدوین شود تا محوریت توسعه استان که نیروی انسانی است با خلاقیت و ایده‌پردازی زمینه تحول و تحرک را فراهم آورد.

وی از حرکت خوب و جهشی توسعه تولید و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در کارخانه کامیون‌سازی که برای ۵۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌شود ما نیازمند نیروهای آموزش دیده هستیم که این فرآیند در حوزه کشاورزی و گردشگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: برای کم اثر کردن این تحریم‌ها ما باید از راه‌های مختلف به تقویت نیروی انسانی و ارتقای مهارت آنها همت کنیم.

بهنامجو افزود: مسیر توسعه استان از ریل سرمایه‌گذاری عبور می‌کند و ما با تدوین برنامه و سند جامع آموزش و مهارت‌آموزی و همچنین اقدام مشترک همه نهادها می‌توانیم در تحقق توسعه اقتصادی و تولید ثروت در استان موفق عمل کنیم.

وی به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان اردبیل و ضرورت تکمیل برخی از طر‌ح‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و افزود: همچنان با محوریت دانشگاه‌ها و همراهی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل باید نیروی کار متناسب با نیاز بازار تامین و تربیت کنیم تا فضا و بستر بکارگیری نیروهای مهارت‌دیده به شایستگی فراهم آید.

استاندار اردبیل از آموزش و پرورش استان اردبیل خواست تا با جدی گرفتن طرح ایران مهارت برای دانش‌آموزان فرصت مهارت‌آموزی فراهم آورند.

در این جلسه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گسترش برنامه‌های آموزشی و مهارتی را در کاهش بیکاری بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته در سایه همکاری خوب دانشگاه‌ها و بازار کار و صنعت نیروی مهارتی و زبده پرورش و تربیت یافته و امکان بهره‌گیری از توان آنها به خوبی فراهم می‌آید.

عزیز حبیبی بیان کرد: در وهله اول باید سازمان فنی و حرفه‌ای با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی مساله و موضوع مهارت‌آموزی را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهند که امیدواریم با راه‌اندازی شورای مهارت کارهای زیربنایی در این حوزه انجام شود.

وی به برگزاری دوره‌های متعدد در این ارتباط در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره و خاطرنشان کرد: ۶۲ درس مهارت‌محور به شکل مهارت‌های نرم و سخت در دانشگاه محقق اردبیلی ارائه می‌شود و ما با برگزاری بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ ساعت دوره آموزشی و مهارتی در دانشگاه محقق اردبیلی سعی کردیم تا زمینه‌های اشتغال و ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به بازار کار فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل نیز خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد آموزش عالی در حیطه دانشگاه آزاد است و ما جهت‌گیری اصلی‌مان را راه‌اندازی دانشگاه کارآفرین و فناور قرار دادیم تا بر همین محور زنجیره اشتغال در سایه مهارت‌آموزی تکمیل شود.

اسحق رسولی از راه‌اندازی دانشکده گردشگری در سرعین و راه‌اندازی اولین مرکز آموزش هتلداری در این شهر خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ محصول دانش بنیان اغلب در حوزه گیاهان دارویی و چراغ روشنایی هوشمند وارد چرخه بازار شده است.

وی به راه‌اندازی شرکت تعاونی و توزیعی دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد در قالب برنامه‌های آموزشی و مهارتی حضوری فعال داشتند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل نیز به ثبت نام هزار و ۶۸۰ مددجو در زندان‌های استان برای گذراندن دوره‌های مهارت‌اموزی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱ هزار و ۴۲۸ نفر مددجو با گذراندن ۷۹ دوره آموزشی در ۴۶ رشته موفق به دریافت گواهی مهارتی شدند.

فتحی افزود: با اشتغالی که زندانیان پیدا می‌کنند شاهد توانمندی معیشتی آنها و کاهش بزه و جرایم در جامعه هستیم به طوری که ما نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برق خودرو، برق ساختمان، نجاری، بهبافی فرش و … اقدامات خوبی را در زندان‌های استان انجام دادیم.

وی شغل مولد ایجاد شده در زندان‌ها را بیش از یک هزار و ۲۲۶ مورد اعلام کرد و گفت: بیشترین استقبال از این مشاغل و مهارت‌ها مربوط به فرشبافی است که درآمد خوبی را نصیب زندانیان کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.