صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / سرنوشت منطقه آزاد سیستان از سرنوشت سایر مناطق آزاد مورد تقاضا جدا شود
سرنوشت منطقه آزاد سیستان از سرنوشت سایر مناطق آزاد مورد تقاضا جدا شود

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

سرنوشت منطقه آزاد سیستان از سرنوشت سایر مناطق آزاد مورد تقاضا جدا شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرنوشت منطقه آزاد سیستان باید از سرنوشت سایر مناطق آزاد مورد تقاضا جدا شود تا در این شرایط تحریم کشور با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و رشد مراودات تجاری بخشی از نیازهای دو طرف برطرف شود.

منطقه آزاد سیستان

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد علی موهبتی در شورای مدیریت بحران استان افزود: نظام بهره‌برداری، تغییر الگوی کشت و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری حتما باید در سیستان مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم سیستان در سه حوزه دامداری، کشاورزی و صید و صیادی مشغول به کار بوده‌اند و اکنون با ورود آب به منطقه هر سه موضوع باید احیا شود.

استاندار در ادامه گفت: تخصیص اعتبارات ویژه برای ریزگردها و همچنین آبخیزداری در استان و به خصوص منطقه بلوچستان یک بحث جدی است و امیدواریم با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیازهای این بخش مرتفع شود.

موهبتی بیان کرد: بزرگترین خلاء در منطقه سیستان این است که درآمد حاصل از این سرزمین خارج و در سایر نقاط کشور سرمایه‌گذاری می‌شود .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه، تنها با اعتبارات دولتی اتفاق مهمی در بحث توسعه نمی‌افتد، افزود: امیدواریم بحث منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان که درگیر مباحثی است که مربوط به سیستان نیست توسط نمایندگان مردم استان با جدیت پیگیری شود و به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم سیستان به ویژه روستاییان آسیب دیده از سیلاب که در روزهای گذشته با تحمل فشارهای روحی و روانی و مشکلات ناشی از این پدیده همچنان با خدمتگزاران خود همراهی و مشارکت داشتند تشکر می‌کنم و از قصور احتمالی از سوی مسئولین مربوطه پوزش می‌طلبم.

وی گفت: بارندگی های اخیر در کشور و استان و به ویژه سیلاب سیستان؛ هم افزایی، مشارکت، صمیمیت، گذشت و ایثار مردم و مسئولان و همه نهادها را به منصه ظهور رساند و بار دیگر نشان داد که راهی جز ایثار و از خود گذشتگی و زیر پا گذاشتن منیت‌ها برای رسیدن به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نداریم.

استاندار تصریح کرد: همه ما مسئولان باید با حذف منیت‌ها و مشارکت و همراهی هم، در حد و شأن این مردم صبور خدمات صادقانه به آنان ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: با این سیلاب اشکالات طرح ۴۶ هزار هکتاری نیز شناسایی شد امیدواریم با توجه به حضور پیمانکاران در محل طرح پس از بررسی و کارشناسی لازم، نقاط قوت و ضعف مشخص و نواقص موجود برطرف شود.

وی گفت: رفع تصرف از رودخانه‌ها و مسیل‌ها یکی از اصول مهم است که باید بستر فعال، غیر فعال و حریم رودخانه‌ها و دریاچه هامون آزادسازی شود.

موهبتی بیان کرد: حفظ جان انسان‌ها، جلوگیری از خسارات مالی و ابنیه و زیرساخت‌ها، حداکثر ذخیره‌سازی چاه نیمه‌ها، حداکثر انتقال آب به اراضی کشاورزی، حداکثر انتقال آب به مراتع طبیعی و کانون‌های گرد و غبار و همچنین حداکثر انتقال آب به دریاچه هامون جهت احیاء نیزارها، مراتع و رونق صید و صیادی از اصول اولیه و مهم کار ما در مدیریت این سیلاب‌ها است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.