صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دهمین جمعه تظاهرات الجزایری‌ها علیه شخصیت‌های نظام سابق
دهمین جمعه تظاهرات الجزایری‌ها علیه شخصیت‌های نظام سابق

دهمین جمعه تظاهرات الجزایری‌ها علیه شخصیت‌های نظام سابق

علی رغم کناره‌گیری عبدالعزیز بوتفلیقه از صحنه قدرت، اما هزاران تن از مردم الجزایر برای شرکت در دهمین جمعه به خیابان‌های پایتخت این کشور آمدند.

تظاهرات الجزایر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، هزاران تن از معترضان الجزایر برای دهمین جمعه متوالی به خیابان‌های پایتخت این کشور آمدند و شعارهایی علیه دولت موقت و شخصیت‌های نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور سر دادند.

معترضان الجزایر با سر دادن شعارهایی علیه دولت موقت این کشور، خواستار کناره گیری شخصیت‌های نظام بوتفلیقه و محاکمه فاسدان شدند.

معترضان الجزایری با تجمع در میدان “البرید”، اصلی‌ترین میدان در پایتخت این کشور بر ضرورت وحدت و پافشاری بر خواسته‌هایشان تأکید کردند.

نیروهای امنیتی الجزایر نیز اقدامات شدید امنیتی در میدان البرید که به محل اصلی تظاهرات در پایتخت این کشور تبدیل شده است، اتخاذ کرده و راه های اصلی منتهی به این میدان را مسدود کردند.

به دنبال استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه، عبدالقادر بن صالح، رئیس مجلس الأمه به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور تعیین شد.

ازسوی دیگر، خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس در دیدار با صبری بوقادوم، همتای الجزایری خود خواستار برگزاری یک نشست سه جانبه فوری درباره بحران لیبی با حضور مصر شد.

در همین راستا، جهیناوی از مصر خواست تا به بحرانی شدن اوضاع امنیتی لیبی پایان دهد تا این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن به مسیر سیاسی خود بازگردد.

وزرای خارجه تونس و الجزایر همچنین طرف های درگیر در لیبی را به توقف فوری درگیری‌ها و دور کردن ملت این کشور از درد و رنج فراخوانده و بر اهمیت بازگشت طرف های درگیر در این کشور به مسیر گفت وگوهای همه‌جانبه و حفظ روند سیاسی به عنوان تنهاترین راه حل بحران لیبی تأکید کردند.

دو طرف در این دیدار همچنین بر تداوم حمایت خود از تلاش‌های بین‌المللی با نظارت غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی برای حل و فصل سیاسی همه جانبه بحران این کشور تأکید کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.