صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بانک‌ها به بانک مرکزی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکارند
بانک‌ها به بانک مرکزی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکارند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک‌ها به بانک مرکزی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکارند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی میزان بدهی بانک‌های مختلف به بانک مرکزی براساس محاسبات طراز دارایی‌ها را ١٠٠ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

غلامرضا تاجگردون در ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا تاجگردون در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، گفت: فضای خوبی در قالب شورای گفت‌وگو و نشست‌هایی از این قبیل طی سال‌های گذشته شکل گرفته است و اینکه عیوب قوانین بیرون بیاید خود یک حسن است.

وی با بیان اینکه در سطح بندی آمایشی کشور باید یک تقسیم کار وجود داشته باشد، افزود: فارس ظرفیت زیادی دارد و باید نقش ملی خود را ایفا کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقع نداریم استان‌های کوچک موتور توسعه کشور باشند، گفت: اما انتظار داریم استان‌هایی مانند فارس و اصفهان موتور توسعه کشور باشند و نداشته‌هایشان مرتفع شود.

تاجگردون به صادرات یک و نیم میلیارد دلاری توسعه صادرات نفتی فارس اشاره و عنوان کرد: این میزان درآمد نفتی در شرایط فعلی کشور عدد کمی نیست.

وی ادامه داد: شیراز و فارس قطب درمان کشور محسوب می‌شود و حجم زیادی از خدمات آن به اقصی نقاط کشور می‌رسد اما مشکلاتی در بخش زیرساخت‌ها دارد که در این جلسه مطرح شد. در این راستا بیمارستان میانرود شیراز کددار شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به پروژه راه آهن شیراز – بوشهر اشاره کرد و با بیان اینکه بعد ملی این پروژه می‌طلبد که همه نمایندگان برای اختصاص اعتبارات لازم تلاش کنند، گفت: انتظار داریم در استان‌ها سرعت عمل بالا رود و بازخورد آنها را به ویژه در بخش واگذاری‌ها شاهد باشیم.

تاجگردون در بخشی از سخنانش با بیان اینکه بعضی مدیران ما تمایلی ندارند پروژه‌ها را واگذار کنند، گفت: واگذاری پروژه به بخش خصوصی از ملاک‌های ارزیابی مدیران باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی براساس محاسبات طراز دارایی‌ها را ١٠٠ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

تاجگردون با بیان اینکه سال گذشته تجربه بخشودگی زیر ١٠٠ میلیون تومان داشتیم، گفت: بانک کشاورزی یکی از بانک‌هایی بود که بهره مناسبی از این حرکت برد.

وی به وجود ٢۵ میلیون پرونده زیر چهار میلیارد تومان و ١١۵ هزار پرونده بالای چهار میلیارد در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بخشودگی سود مرکب بانکی یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توان برای بانک‌ها و بخش‌های اقتصادی انجام داد.

تاجگردون با تاکید بر اینکه هر جا نیاز به اصلاح قوانین است ورود می‌کنیم اما در برخی قوانین مانند تجارت هرچه دست نزنیم بهتر است، اظهار کرد: حذف قوانین اضافی باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.