صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ایالت تگزاس آمریکا عمل به قانون منع تحریم اسرائیل را متوقف کرد
ایالت تگزاس آمریکا عمل به قانون منع تحریم اسرائیل را متوقف کرد

ایالت تگزاس آمریکا عمل به قانون منع تحریم اسرائیل را متوقف کرد

دستگاه قضایی ایالت تگزاس آمریکا دستور توقف عمل به قانون منع تحریم رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

بهیه عماوی، آمریکایی فلسطینی‌تبار

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه القدس العربی، گزارش‌های موجود در روزنامه‌های آمریکا حاکی از آن هستند که قاضی فدرال ایالت تگزاس اجرای قانونی را متوقف کرد که براساس آن طرف‌های قرارداد کار می‌توانستند از کارمندان خود تعهدنامه عدم مشارکت در کمپین‌های تحریم اسرائیل را مطالبه کنند.

این روزنامه‌ها نوشتند، به گفته قاضی ایالت تگزاس، مشارکت در کمپین‌های تحریم در حوزه آزادی بیان قرار دارد و این قانون در خدمت به منافع کشور ناکام مانده است.

بهیه عماوی، آمریکایی فلسطینی‌تبار در ماه دسامبر پس از اینکه در پی مخالفتش با امضای تعهدنامه عدم تحریم اسرائیل، از کار در مدرسه اخراج شد، به دادگاه فدرال در تگزاس شکایت کرد. وی این مدرسه را به نقض حق آزادی بیان متهم کرد که قانون اساسی آمریکا بر آن تصریح دارد.

در ماه دسامبر هم اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا شکایت‌نامه‌ای علیه قانون منع تحریم اسرائیل مطرح کرد. این اتحادیه تاکید کرد، قانون مذکور مردم را مجبور می‌کند میان آزادی بیان و به دست آوردن یک لقمه نان یکی را انتخاب کنند و این با ماده نخست قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد.

طبق حکم صادره از سوی دادگاه عالی آمریکا در سال ۱۹۸۲، آزادی بیان و داشتن حق تحریم براساس ماده نخست قانون اساسی این کشور تضمین شده است.

برخی ایالت‌های آمریکا از جمله تگزاس در دوره‌های مختلف شاهد وضع قوانینی درباره منع تحریم اسرائیل بوده‌اند؛ مساله‌ای که با آزادی بیان و داشتن حق تحریم مغایرت دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.