صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / الهی نسب: هیچ ضمانتی برای اعزام فوتبالیست‌های باتجربه به اسپانیا نیست
الهی نسب: هیچ ضمانتی برای اعزام فوتبالیست‌های باتجربه به اسپانیا نیست

اعزام تیم فوتبال هفت‌نفره به مسابقات جهانی اسپانیا

الهی نسب: هیچ ضمانتی برای اعزام فوتبالیست‌های باتجربه به اسپانیا نیست

رییس انجمن فوتبال هفت نفره از اعزام تیم فوتبال هفت نفره به مسابقات جهانی اسپانیا در تیرماه خبر داد و گفت: هر چند با توجه به شرایط بد اقتصادی هنوز وضعیت اعزام تیم به اسپانیا مشخص نیست، اما در صورت اعزام تنها برای قهرمانی رقابت خواهیم کرد.

دیدار تیم‌های فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولین کره جنوبی و اردن

مصطفی الهی نسب در گفت و گو با ایسنا، افزود: برای آماده‌سازی تیم فوتبال هفت‌نفره جهت شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا ۴ مرحله اردو پیش‌بینی شده است که نخستین اردو از ۱۷ فروردین در زمین چمن شماره ۲ مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار و تا ۲۶ فروردین ادامه داشت. همچنین دومین اردو با حضور ۲۸ فوتبالیست از نهم اردیبهشت در شیرودی آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. پس از پایان ۴ مرحله اردوی آماده‌سازی ۱۴ فوتبالیست اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا شناسایی و گزینش خواهند شد.

وی با بیان این که مسابقات جهانی اسپانیا با حضور ۲۴ تیم از یازده تیر آغاز و به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت، گفت: در طی ۴ مرحله‌ای که رقابت‌ها به صورت گروهی برگزار می‌شود، تیم‌های برتر به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند و در نهایت ۳ تیم برتر مشخص می‌شوند. هر چند سطح مسابقات جهانی بالاست و طی ۴ مرحله رقابت گروهی تیم‌های روسیه، اوکراین و برزیل سخت‌ترین حریفان ایران در جهانی هستند، اما تلاش می‌کنیم جایگاه دومی خود را ارتقا ببخشیم و قهرمان این رقابت‌ها شناخته شویم.

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره با اشاره به جوان‌گرایی تیم فوتبال هفت نفره خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم تیم خوب و قدرتمندی را راهی اسپانیا کنیم، سعی داریم در هر مرحله اردو بهترین‌ها را اعم از بازیکنان جوان و باتجریه گزینش کنیم. بنابراین هیچ ضمانتی برای فوتبالیست‌های باتجریه تیم فوتبال هفت‌نفره وجود ندارد و هر بازیکنی که از نظر تکنیک و تاکتیک و قدرت بدنی در طی ۴ مرحله اردوی آماده‌سازی شرایط بهتری داشته باشد، عازم اسپانیا می‌شود.

الهی نسب تصریح کرد: تاکنون در شانزده مرحله مسابقات جهانی شرکت کردیم و در طی این مدت بهترین جایگاه ایران دومی جهان بوده است، در این دوره تمام تلاشمان بر این است که در صورت امکان جایگاه خود را ارتقا ببخشیم.

وی همچنین با بیان این که هنوز برای اعزام تیم به مسابقات جهانی تأمین اعتبار نشده و فدراسیون بودجه خود را دریافت نکرده است، افزود: هر چند مقدمات کار برای اعزام تیم به اسپانیا انجام شده، اما هنوز بودجه برای اعزام تیم به اسپانیا فراهم نشده و دقیقاً نمی‌دانیم تا آن زمان امکان اعزام وجود دارد یا خیر؟

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره در پایان در خصوص وضعیت این تیم برای حضور دوباره در بازی‌های پارالمپیک، اظهار کرد: مکاتباتی را با فدراسیون جهانی برای حضور دوباره فوتبال هفت نفره در بازی‌های پارالمپیک داشتیم که هنوز به نتیجه خاصی دست پیدا نکردیم. امیدوارم که رایزنی‌ها جواب بدهد و دوباره شاهد حضور تیم فوتبال هفت‌نفره در بازی‌های پارالمپیک باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.