صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: خروج از دولت توزیعی راه حل مشکلات کشور است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: خروج از دولت توزیعی راه حل مشکلات کشور است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل مشکلات کشور خروج از دولت توزیعی و ورود به دولت تولیدی است.

کمیسیون برنامه و بودجه

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه کهگیلویه و بویراحمد هادی قوامی عصر پنجشنبه، در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت توزیعی ریشه همه مشکلاتی است که هم‌اکنون با آن‌ها مواجه هستیم.

وی راه حل مشکلات کشور را خروج از دولت توزیعی و ورود به دولت تولیدی دانست و اظهار کرد: ۸۰ میلیون نفر از مردم مستقیماً از طریق یارانه‌ها از دولت حقوق دریافت می‌کنند و اگر این یارانه‌ها به پروژه‌های نیمه‌تمام تزریق می‌شد امروز از تعدد این پروژه‌ها صحبت نمی‌کردیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت توزیعی صدای نهادهای مدنی به درستی شنیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دولت تولیدی دولتی است که حکومت وابسته به مردم می‌شود و کارمندان هر استان دستمزد را از مالیاتی می‌گیرند که در همان استان تأمین می‌شود.

قوامی با اشاره به اینکه دولت‌های ما وابسته به مردم نیستند و ما خدای فرصت‌سوزی در دنیا شده‌ایم، تصریح کرد: در دولت توزیعی، چالش‌ها و مشکلات تکرار می‌شود و در دور تسلسل حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما هم راستایی بین منافع فردی و جمعی و ملاحظات کوتاه مدت و بلندمدت وجود ندارد، با انتقاد از توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال گذشته، ادامه داد: این تصمیمات دستوری و بدون ملاحظات فنی، خسارات زیادی به کشور وارد می‌کند و سال گذشته شاهد بودیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی چه رانت‌هایی ایجاد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در راستای رونق تولید، تسهیلات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نه تنها از بانک‌ها که از نظام بورس هم باید تأمین شود.

قوامی با بیان اینکه کارآفرینان موتور محرکه حوزه تولید کشور هستند، بیان کرد: باید شرایط اجتماعی را برای کارآفرینان فراهم کنیم تا بتوانیم لوکوموتیو اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم.

وی با اشاره به فرسوده شدن تجهیزات شرکت نفت گچساران، اضافه کرد: این تجهیزات متعلق به ۵۰ سال قبل بوده و فرسوده شده و هر لحظه ممکن است حادثه ناگواری رخ داده و جان سرمایه‌هایی که در خدمت شرکت نفت هستند را بگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.