صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / مربی تیم ملی دو و میدانی معلولان: آموزش پرتاب‌ها در سنین پایه، نیازمند تنوع تمرینی است
مربی تیم ملی دو و میدانی معلولان: آموزش پرتاب‌ها در سنین پایه، نیازمند تنوع تمرینی است

مربی تیم ملی دو و میدانی معلولان: آموزش پرتاب‌ها در سنین پایه، نیازمند تنوع تمرینی است

مربی تیم ملی دوومیدانی معلولان و دکتری تربیت بدنی گفت: آموزش پرتاب‌ها در سنین پایه، نیازمند اجرای حرکاتی در قالب بازی و تنوع تمرینی، برای جلوگیری از خستگی و بهبود فرایند یادگیری در کودکان است.

دوومیدانی معلولان

دکتر مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که ورزش دو و میدانی محور اصلی بازی‌های المپیک محسوب شده و جز جدایی ناپذیر آن بوده است؛ لذا بسیاری از کشورهای دنیا روی این ورزش تمرکز کرده و تحقیقات علمی زیادی در زمینه‌های استعدادیابی، آموزش مهارت‌ها، یادگیری حرکتی و علوم مختلف تمرینی این ورزش برای پیشرفت ورزشکاران خود انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: امروزه برای کارآمد بودن آموزش مهارت‌های ورزشی، بایستی برنامه‌ریزی مناسب و شناخت بهتری از فرایند یادگیری در طی آموزش داشته باشیم.

بهرامی یادآور شد: “مهارت‌های پایه” به بخش‌های مختلف و متنوعی تقسیم می‌شوند که با یادگیری و اجرای این مهارت‌ها در دوران کودکی، زمینه برای یادگیری و اجرای مهارت‌های پیشرفته ورزشی فراهم می‌شود.

این مربی دو و میدانی افزود: در واقع اگر کودکی قادر به انجام این مهارت‌ها نباشد خود و مربیانش باید راه طولانی‌تری را برای هدایت او به سمت اجرای کامل و درست تکنیک‌های پیشرفته ورزشی طی کنند و چه بسا به دلیل عدم یادگیری به موقع، نتیجه مطلوب و مورد انتظار حاصل نشود.

وی با بیان اینکه پرتاب کردن یکی از مهمترین مهارت‌های پایه و اساسی در ورزش دو و میدانی است، تصریح کرد: یادگیری این مهارت، سبب توسعه و پیشرفت فرد در اجرای مهارت‌های جدید و پیچیده از جمله پرتاب‌های نیزه، وزنه، دیسک و چکش خواهد شد.

بهرامی تأکید کرد: بر این اساس می‌بایست این مهارت‌ها را هر چه سریع‌تر و در سنین کم، آموزش داده و فرا گرفت؛ بنابراین آموزش پرتاب‌ها در سنین پایه، نیازمند اجرای حرکاتی در قالب بازی و تنوع تمرینی، برای جلوگیری از خستگی و بهبود فرایند یادگیری در کودکان است. و دکتری تربیت بدنی گفت: آموزش پرتاب‌ها در سنین پایه، نیازمند اجرای حرکاتی در قالب بازی و تنوع تمرینی، برای جلوگیری از خستگی و بهبود فرایند یادگیری در کودکان است.

دکتر مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که ورزش دو و میدانی محور اصلی بازی‌های المپیک محسوب شده و جز جدایی ناپذیر آن بوده است؛ لذا بسیاری از کشورهای دنیا روی این ورزش تمرکز کرده و تحقیقات علمی زیادی در زمینه‌های استعدادیابی، آموزش مهارت‌ها، یادگیری حرکتی و علوم مختلف تمرینی این ورزش برای پیشرفت ورزشکاران خود انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: امروزه برای کارآمد بودن آموزش مهارت‌های ورزشی، بایستی برنامه‌ریزی مناسب و شناخت بهتری از فرایند یادگیری در طی آموزش داشته باشیم.

بهرامی یادآور شد: “مهارت‌های پایه” به بخش‌های مختلف و متنوعی تقسیم می‌شوند که با یادگیری و اجرای این مهارت‌ها در دوران کودکی، زمینه برای یادگیری و اجرای مهارت‌های پیشرفته ورزشی فراهم می‌شود.

این مربی دو و میدانی افزود: در واقع اگر کودکی قادر به انجام این مهارت‌ها نباشد خود و مربیانش باید راه طولانی‌تری را برای هدایت او به سمت اجرای کامل و درست تکنیک‌های پیشرفته ورزشی طی کنند و چه بسا به دلیل عدم یادگیری به موقع، نتیجه مطلوب و مورد انتظار حاصل نشود.

وی با بیان اینکه پرتاب کردن یکی از مهمترین مهارت‌های پایه و اساسی در ورزش دو و میدانی است، تصریح کرد: یادگیری این مهارت، سبب توسعه و پیشرفت فرد در اجرای مهارت‌های جدید و پیچیده از جمله پرتاب‌های نیزه، وزنه، دیسک و چکش خواهد شد.

بهرامی تأکید کرد: بر این اساس می‌بایست این مهارت‌ها را هر چه سریع‌تر و در سنین کم، آموزش داده و فرا گرفت؛ بنابراین آموزش پرتاب‌ها در سنین پایه، نیازمند اجرای حرکاتی در قالب بازی و تنوع تمرینی، برای جلوگیری از خستگی و بهبود فرایند یادگیری در کودکان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.