صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه: اجرای مانورهای هسته‌ای در کشورهای غیرهسته‌ای ممنوع شود
روسیه: اجرای مانورهای هسته‌ای در کشورهای غیرهسته‌ای ممنوع شود

روسیه: اجرای مانورهای هسته‌ای در کشورهای غیرهسته‌ای ممنوع شود

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، این کشور بر اعمال ممنوعیت کامل برای اجرای هر گونه مانور نظامی با سلاح‌های هسته‌ای در کشورهای غیرهسته‌ای تأکید دارد.

سرگئی ریابکوف

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: باید هر گونه مانور و رزمایشی که در آن مهارت‌های مربوط به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از سوی سربازان کشورهای غیرهسته‌ای مورد تمرین قرار بگیرد کاملاً ممنوع شود.

این دیپلمات بیان کرد: واشنگتن به پیشنهاد روسیه برای صدور یک بیانیه مشترک به منظور اجتناب از یک جنگ هسته‌ای پاسخ نداده است.

وی خاطر نشان کرد: اینکه آمریکا سلاح‌های هسته‌ای خود را در اختیار کشورهای غیرهسته‌ای قرار بدهد مغایر با معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای است.

ریابکوف اظهار کرد: این سیاست موانع بیشتری برای خلع سلاح هسته‌ای درست می‌کند. این مشکل تنها یک راه حل دارد، بازگشت همه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا به خاک آمریکا، ممنوع کردن استفاده از آن‌ها در خارج و نابود کردن زیرساخت‌هایی که اجازه به استفاده سریع از این سلاح‌ها می‌دهد.

ریابکوف در ادامه گفت: آمریکا یکسری توجیهات و دلایل به روسیه از بابت استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در رومانی ارائه کرده و مسکو در حال بررسی این دلایل است.

به گفته این مقام ارشد روسی، مسکو همه ایده‌های آمریکا درباره یک توافق کنترل تسلیحات هسته‌ای جدید را در صورتی که پیشنهادات مشخصی در این خصوص از سوی واشنگتن دریافت کند تحلیل خواهد کرد.

او در واکنش به گزارش اخیر CNN مبنی بر بررسی‌های مفصلی در کاخ سفید درباره پیشنهاد یک توافق هسته‌ای عمده به روسیه و چین گفت: اگر ما پیشنهادات مشخصی دریافت کنیم البته هر آنچه که طرف آمریکایی به ما پیشنهاد کند را تحلیل خواهیم کرد و با آن‌ها بر سر این مساله ارتباط برقرار خواهیم کرد.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، مسکو واشنگتن را در جریان نتایج نشست اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار خواهد داد.

او گفت: این اتفاق بعد از بازگشت رئیس جمهور و همه هیأت نمایندگی روسیه از کشور چین خواهد افتاد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.