صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / حسینی: تحریم اخیر آمریکا تلنگری برای انسجام هر چه بیشتر در کشور باشد

حسینی: تحریم اخیر آمریکا تلنگری برای انسجام هر چه بیشتر در کشور باشد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا گفت که این اقدام می‌تواند تلنگری برای انسجام هر چه بیشتر در داخل کشور باشد.

سیده فاطمه حسینی نماینده تهران

سیده فاطمه حسینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بررسی تاریخ تحریم‌های آمریکا علیه سایر کشورها نشان می‌دهد آن‌ها نمی‌توانند فروش نفت ایران را به صفر برسانند. اگرچه تلاش می‌کنند این موضوع را در شوی رسانه‌ای تبلیغ کنند.

وی افزود: این اقدام آمریکا هزینه مبادله و فروش نفت را افزایش می‌دهد. به دلیل مسدود شدن مسیرهای فروش نفت هزینه‌هایی اضافه خواهد شد اما در نهایت ما از فروش فعلی فاصله چندانی نخواهیم گرفت.

حسینی ادامه داد: روابط دو جانبه کشورها و دیپلماسی در عرصه بین‌المللی به گونه‌ای است که مزایا و منافع کشورها در روابط دو جانبه آن‌ها اثرگذار است. همین الان هم کشورهایی اعلام کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا را قبول ندارند، بنابراین اقدامی که می‌تواند صورت بگیرد این است که سازوکارها به نحوی تمهید شود که از ظرفیت رایزنی و دیپلماسی ایران با سایر کشورها استفاده شود و از فرصت‌های ممکن بهره‌برداری شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: اقدام آمریکا در شرایطی که بیش از دو سوم استان‌های ایران درگیر سیل هستند نشان از اراده آمریکا برای تحریم مستقیم ملت ایران دارد. لذا ما در داخل باید از این موضوع به عنوان تلنگری برای انسجام هر چه بیشتر استفاده کنیم زیرا آمریکا درصدد است بستر یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ایران به راه بیاندازد.

حسینی در پایان یادآور شد: تحلیل کارشناسان در بازار انرژی نشان می‌دهد که برخی کشورها رقیب به دنبال این هستند که در بازار انرژی جایگزین فروش نفت ایران شوند اما به نظر می‌رسد در کوتاه مدت این موضوع محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.