صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / جنبلاط: مزارع شبعا متعلق به لبنان نیست!
جنبلاط: مزارع شبعا متعلق به لبنان نیست!

جنبلاط: مزارع شبعا متعلق به لبنان نیست!

در شرایطی که مقامات لبنان از ملحق شدن مزارع شبعا به تصمیم آمریکا درباره جولان اشغالی سوریه هراس دارند، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان مدعی شد، این مزارع که بخشی از بلندی‌های جولان را تشکیل می‌دهد، از آنِ لبنان نیست.

جنبلاط

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه رای‌ الیوم، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان گفت، مزارع شبعا لبنان که در حال حاضر تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، برای لبنان نیست.

وی در ادامه مدعی شد، افسران لبنانی پس از آزادسازی جنوب این کشور با همکاری با سوری‌ها در نقشه‌ها دست برده‌اند. به اعتقاد وی لبنان مزارع شبعا و وادی العسل را به اشغال خود درآورده تا بهانه‌های سوری و غیر سوری برای آزادی آن به طرق مختلف پا برجا بماند.

جنبلاط این اظهارات را در حالی ایراد می‌کند که لبنان نگران الحاق مزارع شبعا به تصمیم دولت آمریکا پیرامون جولان اشغالی و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر این مزارع است. به ویژه اینکه یکی از رهبران سیاسی در لبنان نیز چنین اظهاراتی را بیان کرده است.

 با توجه به اینکه جنبلاط سخنان مذکور را در زمان دشواری گفته است، انتظار می‌رود این اظهارات واکنش‌هایی را داخل لبنان در پی داشته باشد.

مزارع شبعا در نقطه تلاقی اراضی اشغالی، سوریه و لبنان قرار دارد. به گواهی سازمان ملل متحد مالکیت این ناحیه به سوریه تعلق دارد، اما از زمان جنگ ۶ روزه به اشغال اسرائیل درآمده‌ است. این در حالی است که مقامات هر دو کشور سوریه و لبنان کشتزارهای شبعا را بخشی از خاک لبنان می‌دانند.

پیش از این رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدار با اعضای هیئت کنگره آمریکا اعلام کرده بود که بخشی از بلندی‌های جولان در برگیرنده خاک لبنان یعنی مزارع “شبعا” و بلندی‌های “کفر شوبا” است که لبنان قطعا تحت حاکمیت قرار گرفتن آن از سوی اسرائیل را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.