صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه: تصمیم آمریکا درباره جولان منطقه را به نابودی می‌کشاند

روسیه: تصمیم آمریکا درباره جولان منطقه را به نابودی می‌کشاند

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (پنج‌شنبه‌) اعلام کرد که تصمیم آمریکا درباره به رسمیت شناختن جولان به عنوان بخشی از اراضی اشغالی منطقه را به نابودی می‌کشاند.

سرگئی ناریشکین، رئیس دومای روسیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه مطبوعاتی خود طی کنفرانس امنیتی مسکو تصریح کرد: تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و نیز به رسمیت شناختن جولان به عنوان بخشی از اراضی اشغالی با قطعنامه سازمان ملل در تناقض است. همچنین خروج یکجانبه آمریکا از برجام تمامی تلاش‌های جامعه جهانی برای تضمین ثبات در خاورمیانه را به نابودی می‌کشاند و این روش می‌تواند تهدیدی برای حل و فصل درگیری‌ها از طریق انجام مذاکرات با طرف‌های مختلف باشد.

پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جولان اشغالی را به عنوان بخشی از اراضی اشغالی به رسمیت شناخت.

رژیم صهیونیستی طی جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ ارتفاعات جولان را به اشغال خود درآورد و در سال ۱۹۸۱ اعلام کرد که جولان به اراضی اشغالی ملحق شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.