چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیپلمات‌ها هنگام سخنرانی وزیر خارجه ونزوئلا صحن مجمع عمومی را ترک کردند
دیپلمات‌ها هنگام سخنرانی وزیر خارجه ونزوئلا صحن مجمع عمومی را ترک کردند

دیپلمات‌ها هنگام سخنرانی وزیر خارجه ونزوئلا صحن مجمع عمومی را ترک کردند

ده‌ها تن از دیپلمات‌های خارجی به نشانه اعتراض محل سخنرانی وزیر امور خارجه ونزوئلا در مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کردند. خورخه آریزا آمریکا را بابت تایید خوان گوآیدو به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" ونزوئلا به باد انتقاد گرفته بود.

مجمع عمومی ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا برای سخنرانی درباره جنبش عدم تعهد که بخشی از یک جلسه ویژه سازمان ملل متحد درباره ارزش چندجانبه‌گرایی بود، در مجمع عمومی سخنرانی کرد.

در ادامه اما حدود ۳۰ تا ۴۰ تن از دیپلمات‌های گروه لیما که ائتلافی از کشورهای آمریکای لاتین و کاناداست و همگی خوان گوآیدو را به رسمیت شناختند و نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را غیر قانونی در نظر می‌گیرند، از جلسه خارج شدند. کشورهای عضو گروه لیما، انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ونزوئلا را آلوده به تقلب می‌دانند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا حین سخنانش ایالات متحده را به “اعمال دیکتاتوری” در سازمان ملل متحد از طریق “تقلای آشکار برای اخراج یا لغو به رسمیت شناختن اعتبارنامه کشورهای عضو برای حقوق کامل ونزوئلا” متهم کرد. او در این جلسه که آمریکا نخواست سخنرانی داشته باشد، گفت: این تبعیض‌آمیز و غیر قابل پذیرش است.

در واشنگتن، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی خواستار تحریم‌های اقتصادی بیشتر و احتمال استفاده از قوه قهریه برای عزل مادورو از قدرت شد. لویی آلماگرو در یک گردهمایی دیپلماتیک گفت: اینکه تصمیم بگیریم به برخی از تشنگان دیکتاتوری اجازه ماندن در قدرت بدهیم، ظالمانه است و ما باید در مورد برخی از ابزارهای حقوق عمومی بین‌المللی مانند مسئولیت حفاظت از اقدامات بشردوستانه برای مقابله با پرونده ونزوئلا فکر کنیم. نمی‌توانیم اجازه دهیم اوضاع به این صورت باقی بماند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا این ماه سفری به سازمان ملل داشت و از مادورو به عنوان “دیکتاتور” یاد کرد و تلاش داشت تا نظر این نهاد جهانی را به سوی به رسمیت شناختن خوان گوآیدو جلب کند. ونزوئلا با بدترین بحران در تاریخ مدرن خودش مواجه است. امسال نرخ تورم ونزوئلا به ۱۰ میلیون درصد رسد و کمبود کالاهای اساسی موجب فرار بیش از ۲.۷ میلیون تن از سال ۲۰۱۵ شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.