صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / هلند جولانگاهِ سوءاستفاده‌گران اینترنتی از کودکان

هلند جولانگاهِ سوءاستفاده‌گران اینترنتی از کودکان

مطالعات نشان می‌دهد که محل انتشار نیمی از تصاویر غیراخلاقی از کودکان طی سال گذشته میلادی در هلند بوده است.

آزار و اذیت شبکه های اجتماعی رسانه اینترنت

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق اعلام سازمانِ انگلیسی دیده‌بان اینترنت (IWF)، چهل و هفت درصد از حدود ۱۰۵ هزار نشانی اینترنتیِ مربوط به تصاویر غیرقانونی در سال ۲۰۱۸ میلادی متعلق به هلند بوده است.

این سازمان هشدار داده که هلند تبدیل به “پناهگاهی امن برای سوءاستفاده از کودکان” شده است.

دولت هلند نیز افزایش گزارشات مبنی بر سوءاستفاده تصویری از کودکان را تصدیق کرده و با اعلام این که چنین مواردی باید از فضای اینترنت حذف شود،‌ قول داده است تا با آن مقابله کند.

سازمان دیده‌بان اینترنت (IWF) یک سازمان مستقل است که به مردم این امکان را می‌دهد تا در صورت مشاهده تصاویر آنلاین سوءاستفاده از کودکان، آن‌ها را به این سازمان گزارش کنند. این سازمان با وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و مجریان قانون برای در اختیار داشتن این تصاویر و بررسی آن‌ها همکاری می‌کند و از سال ۱۹۹۶ میلادی بیش از یک میلیون گزارش را ارزیابی کرده است.

IWF در گزارش سالانه خود اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۰۵ هزار و ۴۷ نشانی اینترنتی حاوی تصاویر سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان بوده است. این آمار نسبت به آمارهای سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش زیادی داشته است. 

اما به گفته این سازمان پیشرفت‌های تکنولوژی نیز به تشخیص تصاویر غیرقانونی بیشتری کمک کرده است.

سوزان هارگریوز، مدیر اجرایی سازمان دیده‌بان اینترنت در مورد انگلیس این گونه اظهار کرده که این کشور “محیطی خصمانه” برای افرادی که مایل به اشتراک تصاویر غیرقانونی هستند، ایجاد کرده است، به طوری که تنها ۰.۰۴ درصد از تصاویر گزارش شده در سال ۲۰۱۸ متعلق به این کشور بوده است اما هلند نیاز به مقابله جدی با این معضل دارد.

۸۲ درصد از تصاویر غیراخلاقی گزارش شده در سال گذشته میلادی در سرویس‌های مربوط به عکاسی منتشر شده بودند و آمار این تصاویر در این سرویس‌ها بسیار بیشتر از شبکه‌های مجازی یا وب سایت‌های خصوصی بوده است. برخی از این سرویس‌ها به دلیل هزینه‌های پایین “هاست” (میزبانی وب) در هلند در همین کشور مستقر هستند.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، IWF هم‌چنین حمایت خود را از سازمان هلندی که مسئول رسیدگی به تصاویر غیرقانونی در این کشور است، اعلام کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.