صفحه اصلی / سرخط خبرها / سرما ۸۰ درصد باغات و مزارع خنداب را سوزاند
سرما ۸۰ درصد باغات و مزارع خنداب را سوزاند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت

سرما ۸۰ درصد باغات و مزارع خنداب را سوزاند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت: ۸۰ درصد باغات و درختان شهرستان خنداب دچار سرمازدگی شدند.

سرمازدگی

رضا حسین اسماعیلی، با اشاره به سرمای شدید در شهرستان خنداب در روزهای اخیر بیان کرد: بارش برف روز گذشته و سرمای شدید امروز صبح باعث شد که بخش اعظمی از گیاهان زراعی و باغی شهرستان دچار سرمازدگی شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه سرمازدگی به شکلی بود که خسارت بسیار زیادی به کشاورزی شهرستان وارد شد، گفت: در حال حاضر نمی‌توان رقم دقیقی از خسارت وارد شده بیان کرد، اما در برآوردهای اولیه به نظر می‌رسد که حداقل ۴۰ درصد باغات انگور و بیش از ۸۰ درصد باغات درختان هسته‌دار و دانه‌دار و مزارع کلزا دچار سرمازدگی شده باشند و برای برآورد دقیق خسارت باید منتظر بود تا قدری هوا گرم شود.

اسماعیلی تصریح کرد: رطوبت موجود در شهرستان با همراهی سرما باعث شد که امروز صبح درختان و باغات نیز دچار یخ‌زدگی شوند که برای برآورد دقیق خسارت باید یکی دو روز منتظر ماند، اما خسارت بالاست و آسیب بزرگی به کشاورزی شهرستان وارد شده است.

وی با بیان اینکه شغل غالب مردم شهرستان کشاورزی است و درآمد خود را از این طریق کسب می‌کنند و بدنبال این سرمازدگی و آسیب بزرگ، کشاورزان نیز در سال جاری درآمدی نخواهند داشت، افزود: این نوع سرمازدگی مشمول بیمه می‌شود، اما متأسفانه مشکل اینجاست که کشاورزان تمایل زیادی به بیمه ندارند و بخش عمده‌ای از باغات سرمازده نیز بیمه نبوده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب اضافه کرد: در حال حاضر نمی‌دانم که برای باغات سرمازده فاقد پوشش بیمه چه تصمیمی از سوی استان و مسئولان امر و ستاد مدیریت بحران اتخاذ خواهد شد، اما با توجه به این وضعیت باید تدابیری اندیشیده شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سرمازدگی در شهرستان خنداب به لحاظ موقعیت جغرافیایی مسبوق به سابقه است، گفت: سال‌های گذشته سرمازدگی به شدت امسال نبود و شاید کمتر از ۳۰ درصد باغات و کشاورزی استان را درگیر کرد، اما سرمازدگی شب گذشته به بیش از ۸۰ درصد کشاورزی خنداب آسیب زد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.