صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حکم حبس رهبران «جنبش چتر» هنگ‌کنگ امروز صادر می‌شود
حکم حبس رهبران «جنبش چتر» هنگ‌کنگ امروز صادر می‌شود

حکم حبس رهبران «جنبش چتر» هنگ‌کنگ امروز صادر می‌شود

دادگاهی در هنگ‌کنگ امروز (چهارشنبه) درباره حبس ۹ تن از رهبران اعتراضات گسترده حامی دموکراسی در سال ۲۰۱۴ که ماه پیش به ارتکاب مزاحمت عمومی محکوم شدند، تصمیم‌گیری می‌کند.

هنگ کنگ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حبس این افراد تلاشی از سوی دولت منطقه نیمه خودمختار هنگ‌کنگ است تا بحث اعتراضات را مختومه اعلام کند. اتهامات مذکور تا هفت سال حبس در پی دارد.

بنی تای، استاد حقوقی که به آغاز این اعتراضات کمک کرده بود، در بدو ورود به دادگاه به خبرنگاران گفت: من همچنان امیدوارم که امروز با هر آنچه در انتظارم است، روبرو شوم.

تانیا چان، از دیگر محکومان این پرونده هم از اصول جنبش‌ اعتراضی خودشان کوتاه نیامده است. چان گفت: گرچه این نبرد سختی است، زمان آن است که ما اطمینان حاصل کنیم به حدی قوی هستیم که با چالش‌های متفاوت روبرو شویم.

۹ رهبر کمپین “اشغال مرکز” هنگ‌کنگ که تحصن غیر خشونت‌باری موسوم به “جنبش چتر” را به راه انداخته بودند، با جنجال‌های فراوانی روبرو شدند. این جنبش نمادی از مقابله با پلیس بود که با اعتراضات خیابانی برخورد می‌کرد. معترضان خواستار آن بودند تا آزادانه نامزدهایشان را برای رهبری هنگ‌کنگ معرفی کنند. با وجود این، آنها موفق نشدند تا رضایت دولت و رئیس اجرایی هنگ‌کنگ را به دست آوردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.