چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / بیشترین خسارات سیل در خوزستان به روستاها و مزارع وارد شد
بیشترین خسارات سیل در خوزستان به روستاها و مزارع وارد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیشترین خسارات سیل در خوزستان به روستاها و مزارع وارد شد

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ترمیم مسیرهای جاده‌ای اصلی و روستایی خوزستان که در سیلاب اخیر آسیب دیده‌اند، گفت: اکنون در حال بررسی خسارات وارد شده به بخش‌های مختلف هستیم. در برخی از بخش‌ها امکان استحصال خسارت‌ها وجود دارد اما هنوز برخی از بخش‌ها در زیر آب هستند و امکان برآورد خسارت‌ها وجود ندارد.

سیل خوزستان

امیر امینی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه بحران تا حدودی در استان خوزستان و مناطق سیل زده این استان کاهش پیدا کرده و امکان تصمیم گیری برای مدیریت شرایط فراهم شده است.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان در شرایط سیلاب هماهنگی بسیار خوبی را میان بخش‌های مختلف به وجود آورد و انسجام کاری را به شکلی فراهم کرد تا شرایط در خوزستان مدیریت شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: احداث سیل بندها در شهرستان‌های مختلف خوزستان جز مؤثرترین اقداماتی بود که در جهت مقابله با سیلاب در خوزستان انجام گرفت. کار مقابله با سیلاب در خوزستان به موقع آغاز و همچنین به موقع مدیریت شد.

امینی عنوان کرد: خوشبختانه اقدامات مدیریتی که در خوزستان شکل گرفت به صورتی بود که حجم خسارت شهری در خوزستان کم باشد و روستاها و اراضی کشاورزی بیشتر دچار خسارت شوند.

وی ادامه داد: اکنون در حال بررسی خسارات وارد شده به بخش‌های مختلف هستیم. در برخی از بخش‌ها امکان استحصال خسارت‌ها وجود دارد اما هنوز برخی از بخش‌ها در زیر آب هستند و امکان برآورد خسارت‌ها وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دستور داده است تا برنامه‌های بازسازی را تدوین کنند. بخش اعظمی از این کارها برای بنیاد مسکن تعریف شده است تا نسبت به بازسازی و یا جایگزینی برخی از روستاها اقدام شود.

امینی بیان کرد: همچنین راه‌های روستایی که در سیلاب اخیر آسیب دیده‌اند نیز باید بازسازی شوند و یا راه‌های جایگزین برای تردد مردم ساخته شود.

وی ادامه داد: مسیرهای جاده‌ای اصلی و روستایی خوزستان که در سیلاب اخیر آسیب دیده‌اند باید ترمیم شوند. امیدواریم بتوانیم با تأمین منابع و مدیریت اجرایی که اعمال خواهد شد نسبت به ساخت و بازسازی این مسیرها اقدام کنیم.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.