صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انگلیس برای اعتراضات ضدترامپ آماده می‌شود
انگلیس برای اعتراضات ضدترامپ آماده می‌شود

با تایید سفر رئیس‌جمهور آمریکا به لندن؛

انگلیس برای اعتراضات ضدترامپ آماده می‌شود

در حالی که کاخ سفید تایید کرد که رییس جمهور آمریکا سفری رسمی به انگلیس و دیداری با ملکه خواهند داشت، مردم انگلیس خود را برای برگزاری اعتراضات گسترده علیه دونالد ترامپ و سیاست‌های وی آماده می‌کنند.

بادکنک ترامپ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد سفر دوم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به لندن همانند سفر قبلی‌اش با تظاهرات گسترده‌ای در انگلیس و شهرهای دیگر مواجه شود.

امیلی تورنبری، سخنگوی امور خارجی حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهوری است که به صورت سیستماتیک به ارزشهای مشترک که باعث اتحاد دو کشور می‌شود، حمله می‌کند. نخست وزیر انگلیس کاری به اتلاف پول مالیات دهندگان به خاطر مراسم تشریفات و هزینه‌های این سفر ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ملانیا همسر وی، دعوت ملکه الیزابت دوم ملکه انگلیس برای سفر در روزهای سوم تا پنجم ماه ژوئن را قبول کردند و کاخ سفید و کاخ باکینگهام این مسئله را تأیید کردند. تاکنون بسیاری از رؤسای جمهور آمریکا از کاخ پادشاهی انگلیس بازدید کرده اما تنها برای جورج دبیلو بوش و باراک اوباما، رؤسای پیشین آمریکا ضیافت شام سلطنتی و دیگر تشریفات انجام شده است.

همین اعلام تاریخ سفر ترامپ هفته‌ها پیش از آن، یکی از اقدامات بی سابقه بوده است، اما مشخص نیست که خانواده سلطنتی انگلیس چه تشریفاتی را برای ترامپ و همسرش در نظر گرفته‌اند. همچنین این احتمال وجود داردکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پارلمان انگلیس سخنرانی کند.

کاخ سفید اعلام کرد این سفر رسمی تأیید کننده روابط ویژه میان آمریکا و انگلیس است.

هم چنین ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد دو کشور شراکت عمیقی دارند که ریشه در تاریخ مشترک و منافع مشترک دو کشور دارد.

این سفر ترامپ فرصتی برای تقویت روابط دو کشور در حوزه تجارت، سرمایه گذاری، امنیت و حوزه دفاعی است.

بعد از انگلیس قرار است ترامپ به نورماندی در شمال فرانسه به عنوان مهمان امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه سفر کند و در مراسمی به مناسبت به (D Day) عملیات آبی-خاکی نرماندی در جنگ جهانی دوم، حضور داشته باشد.

بیش از ۵۰ تن از اعضای پارلمان با امضای طوماری لغو این سفر را از ترزا می خواستار شدند. آنها ترامپ را به نژادپرستی و بیگانه‌هراسی متهم کرده‌اند. آنها همچنین از اظهارات ترامپ درباره زنان و آوارگان انتقاد کرده و گفته‌اند که این اظهارات ثابت می‌کند او شایسته دیدار با ملکه نیست. .

فعالان ضدترامپ انتظار دارند صدها هزارتن در اعتراض به سفر مجدد وی به انگلیس به خیابان‌ها بیایند. به گفته فعالان بادکنک بزرگ  و ۶ متری که ترامپ را بصورت یک کودک خشمگین نمایش می‌دهد و سال گذشته هنگام حضورش در لندن به پرواز در آمد بار دیگر هنگام حضور وی در لندن به هوا فرستاده خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.