صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / برنامه چین برای دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی
برنامه چین برای دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی

به گزارش روزنامه واشینگتن اگزماینر،

برنامه چین برای دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی

چین نشان داد برای دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا برنامه‌هایی دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, چین دیروز (سه‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) نشانه‌هایی از برنامه خود برای نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران نشان داد و لغو معافیت از این تحریم‌ها را به عنوان تهدیدی ضد همکاری طبیعی انرژی با ایران قلمداد کرد.
گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت: همکاری طبیعی انرژی طبق حقوق بین‌الملل میان ایران و دیگر اعضای جامعه بین‌المللی، از جمله چین، مشروع و قانونی است؛ بنابراین باید به آن احترام گذاشته و از آن حفاظت شود.
وی افزود: چین به‌طور اکید با تحریم‌های یکجانبه و تعدی آمریکا از صلاحیت سرزمینی خود مخالف است؛ ما به آمریکا توصیه می‌کنیم به منافع و دغدغه‌های چین احترام بگذارد و از انجام اقدام‌های نادرست که به منافع ما آسیب می‌زند، پرهیز کند؛ ما به حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی شرکت‌های چینی ادامه می‌دهیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین با اشاره به ادعای آمریکا درباره توانایی عربستان و امارات برای جایگزینی نفت ایران، اعلام کرد که این تلاش‌ها کافی نخواهند بود و گفت: کاری که آمریکا کرد بی‌گمان بی‌ثباتی‌های بیشتری را در خاورمیانه و بازار جهانی انرژی ایجاد خواهد کرد؛ ما به آمریکا توصیه می‌کنیم به روشی مسئولانه رفتار کند و نقشی سازنده داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.