صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر عراق و سیسی
گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر عراق و سیسی

گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر عراق و سیسی

سخنگوی ریاست جمهوری مصر از تماس تلفنی نخست وزیر عراق با رئیس جمهور مصر خبر داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر برگزاری موفقیت آمیز همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی را به مردم این کشور تبریک گفت و تحولات مثبتی که مصر در تمامی زمینه‌ها به ویژه در سطح اقتصادی و توسعه طی سال‌های گذشته شاهد آن بوده است، ستود. وی در ادامه از مصر و رئیس جمهور آن در خصوص روابط تاریخی میان این دو کشور در دو سطح رسمی و مردمی قدردانی کرد.

سیسی هم در این گفت‌وگوی تلفنی بر روابط تاریخی میان مصر و عراق تاکید کرده و تحول مداومی که همکاری میان دو کشور شاهد آن است، ستود. وی بر ادامه حمایت مصر از دولت عراق و همکاری برای توسعه روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

راضی افزود: دو طرف در این تماس تلفنی راه‌های تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور به ویژه در سایه نشست سه جانبه مصر، عراق و اردن را مورد بررسی قرار دادند که در ماه مارس در قاهره برگزار شد.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری مصر، در این گفت‌وگو تعدادی از مسائل مهم مشترک منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف پیرامون اهمیت تحکیم همکاری عربی مشترک برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و تهدیدهای مشترک توافق کردند که به تقویت اتحاد و همبستگی میان کشورهای عربی کمک می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.