صفحه اصلی / استان ها / سمنان / مرمت چاپارخانه ارمیان سمنان
مرمت چاپارخانه ارمیان سمنان

مرمت چاپارخانه ارمیان سمنان

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرحله دوم مرمت چاپارخانه ارمیان انجام شد.

چاپارخانه ارمیان

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمحمدصادق رضویان افزود: مرحله دوم مرمت این اثر تاریخی شامل اجرای مجدد دیوار سنگی، پی بندی دیواره‌ها، انجام کاهگل و سیم گل بدنه، تخلیه آوار و نخاله‌ها از برج است که با مشارکت دهیاری ارمیان انجام شده است.

وی گفت: پیش از این نیز کار مرمت چاپارخانه روستای ارمیان با هدف حفاظت و استحکام‌بخشی و بازسازی این بنا انجام شده بود.

رضویان با بیان اینکه این چاپارخانه در ادامه جاده ابریشم و مسیر شاه‌عباسی و در حد فاصل بین دو کاروانسرای میامی و دهملا واقع شده، تصریح کرد: مشابه این چاپارخانه در خارتوران نیز وجود دارد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی با اشاره به اهمیت روستای ارمیان اضافه کرد: تعدد بناهای تاریخی و همچون وجود این چاپارخانه در روستای ارمیان نشان از اهمیت ارمیان در دوره‌های مختلف و از جمله در عصر صفوی دارد و نشان می‌دهد که این روستا در آن دوره محل تردد بسیاری از مسافران بوده است.

وی در خصوص کاربری چاپارخانه‌ها در گذشته‌های دور اظهار کرد: چاپارخانه‌ها، کارکرد امروز اداره پست را داشته و معمولاً از آنها برای استراحت چاپارها و تعویض اسب‌های خسته با اسب‌های تازه نفس نیز استفاده می شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی با اشاره به اینکه چاپارخانه‌ها بین دو مقر حکومتی یا بین دو شهر و در مسیرهای پرتردد تعبیه می‌شدند، خاطرنشان کرد: چاپارخانه‌ها شامل یک جای نگهداری اسب، یک اتاق مسؤول چاپارخانه و یک مال‌بند و…بودند.

بافت تاریخی، چنار کهنسال، بقعه ارمیای نبی، چاپارخانه و باغ‌ها و کوچه‌باغ‌های زیبا و…از جاذبه‌های روستای ارمیان میامی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.