صفحه اصلی / اصناف / فرسوده شدن ۳۵ درصد تجهیزات واحدهای تولیدی خراسان شمالی
فرسوده شدن ۳۵ درصد تجهیزات واحدهای تولیدی خراسان شمالی

فرسوده شدن ۳۵ درصد تجهیزات واحدهای تولیدی خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد از تجهیزات واحدهای صنعتی در این استان فرسوده بوده و به روز نیستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیاوش وحدت افزود: بیشتر واحدهای تولیدی ایجاد شده در این استان جدیدالتاسیس هستند اما متأسفانه در برخی از این واحدهای تولیدی تجهیزات به روز استفاده نشده است. وی ادامه داد: عواملی همچون اعمال تحریم‌ها و همچنین بالا بودن قیمت دستگاه‌ها موجب شده تا برخی از صاحبان صنایع مجبور شوند تا از تجهیزات قدیمی استفاده کنند.

وحدت اظهار کرد: استفاده از تجهیزات قدیمی بر روی کمیت کالا تأثیرگذار نیست اما این امر سبب می‌شود تا بر روی کیفیت کالاهای تولیدی تأثیرگذار باشد و کالاهایی تولید شود که برای صادرات مناسب نباشد. وی در رابطه با تسهیلات نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی نیز بیان کرد: در گذشته تسهیلاتی برای این موضوع اختصاص می‌یافت اما دو سالی است که این تسهیلات تخصیص نیافته است. قرار بر این است تا در سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتباری در این خصوص در نظر گیرد. در شهرک و نواحی صنعتی خراسان شمالی ۲۵۴ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۵۴ واحد صنعتی فعال هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.