صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / رویداد جاده ابریشم با تمرکز بر فعالیت استارت آپ‌ها در کشورهای منطقه برگزار می‌شود
رویداد جاده ابریشم با تمرکز بر فعالیت استارت آپ‌ها در کشورهای منطقه برگزار می‌شود

رویداد جاده ابریشم با تمرکز بر فعالیت استارت آپ‌ها در کشورهای منطقه برگزار می‌شود

دومین رویداد جاده ابریشم پس از نزدیک به ۹ ماه فراز و نشیب به ایستگاه نهایی رسیده و قرار است مرحله نهایی آن در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در کنسرت هال شهر قدس برگزار شود. جاده ابریشم رویدادی است که از مردادماه سال گذشته شروع شد و بعد از گذراندن چند دوره از مسابقات در استان های مختلف حالا در مرحله فینال خود میزبان ۸ تیم استارت آپی برتر کشور است. این رویداد امسال با نگاه ویژه‌ای به کشورهای منطقه برگزار می‌شود و چند سخنران از این مناطق نیز در آن حضور خواهند یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز، بعد از فراخوان شرکت در مسابقه جاده ابریشم، بیش از ۲۸۰ تیم در این رویداد ثبت نام نموده که از بین آنها ۵۵ تیم انتخاب شدند. پنج شهر کرمان، تبریز، مشهد،شیراز و تهران به عنوان شهرهای منتخب معرفی شدند تا استارت آپها در این شهرها بتوانند تیم خود را معرفی نمایند. تیم پذیرش ۲۴ در رویداد کرمان (فعال در زمینه نوبت گیری مطب‌های دکتر)، تیم الفبا در رویداد شیراز (فعال در زمینه آموزش کودک)، تیم هانیلی (فعال در حوزه عسل و زنبورداران) و تیم فن آسا (سازنده قاشق غذاخوری برای بیماران مبتلا به پارکینسون) برندگان رویدادهای برگزارشده در شهرستان‌ها بودند.

۴ تیم اینپین (خرید و اجاره خانه)، کریدورز (باربری قطار)، دیالوگ (اپراتور مجازی هوشمند) و ۳ سوت جابز (کاریابی) نیز در تهران برنده شدند و هر هشت تیم قرار است در رویداد سامیت (فینال رویداد جاده ابریشم) با یکدیگر رقابت کنند. به گفته «محمد رضا ازلی» از مسئولین برگزار کننده دومین جاده ابریشم، از سی‌ام مهر ماه روی تیم‌های برگزیده کار شده و بیش از صد روز با آنها تمرین صورت گرفته است: «نزدیک به صد ساعت برنامه شتابدهی برای این تیم‌ها داشتیم و ۳۲ منتور داخلی و خارجی بالای سر تیم‌ها حاضر بود و به آنها کمک می‌کرد. تمام این تمرین‌ها و کلاس‌ها رایگان صورت گرفته و باید بگویم که استارت آپ ما سوددهی ندارد. تیم ما رویایی بیشتر از پول و درآمد در ذهن پرورانده و عشق و علاقه به اکوسیستم استارت آپی و آرزوی رشد آن مد نظر ماست.»

دومین رویداد جاده ابریشم

سامیت امسال قرار است که ۹ سخنران خارجی از کشورهایی نظیر فرانسه، انگلیس و کشورهای اطراف و همسایه داشته باشد و در کنار این افراد بین‌المللی، ۲۶ سخنران داخلی نیز در رویداد حاضر خواهند بود. افرادی چون ژوبین علاقبند (مدیرعامل اسنپ)، نازنین دانشور (مدیرعامل تخفیفان)، مهدی نایبی (مدیرعامل الوپیک)، علیرضا صادقیان (مدیرعامل iiVentures) از جمله این افراد خواهند بود. «هادی فرنود» از دیگر افراد تیم برگزارکننده دومین رویداد جاده ابریشم در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو درباره علاقه استارت آپها به حضور و فعالیت در کشورهای منطقه می‌گوید و ضمن تایید این علاقه دلایل آن را توضیح می‌دهد:«با توجه به نرخ تبدیل ارز در حال حاضر هر تیمی فروش کمی هم در کشورهای منطقه داشته باشد که کمتر با تحریم‌ها سر و کار دارند، مبلغ خوبی درآورده است. در این رویداد نیز با توجه به تحریم‌ها و علاقه‌ای که در استارت آپها به وجود آمده تصمیم گرفتیم تا چندین سخنران هم از کشورهای منطقه داشته باشیم تا تیم‌های استارت آپی بتوانند با آنها شبکه سازی کنند و چه بسا سرمایه‌گذار جذب کنند.»

دومین رویداد جاده ابریشم

فرنود باور دارد که جاده ابریشم بهترین تیم شتابدهنده را بطور رایگان در اختیار استارت آپها قرار می‌دهد اما این خدمات را به بهترین‌ها ارائه می‌کند تا سطح اکوسیستم استارت آپی کشور روز به روز پیشرفت کند:«سرمایه اجتماعی و شبکه‌ای از افراد مشهور و کاربلد اکوسیستم که دور ما هستند باعث شده که کمتر کسی روی ما را زمین بیندازد و همگی به کمک ما بیایند.»

تیم برگزارکننده رویداد جاده ابریشم قصد دارند که علی رغم همه مشکلات بتوانند رویداد جاده ابریشم را در سال آینده در سایر کشورها نیز برگزار کنند؛ آنها البته تاکید دارند که در نهایت و مرحله نهایی این رویداد یعنی سامیت در ایران برگزار خواهد شد و قصدشان این است که با این اقدام، ایران را تبدیل به یک بازیگر فعال در منطقه تبدیل سازند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.