صفحه اصلی / سرخط خبرها / خطرسیل برای نقاط آسیب پذیر نیمروز

فرماندار بیان کرد

خطرسیل برای نقاط آسیب پذیر نیمروز

فرماندار نیمروز گفت: همه اقدامات انجام شده و تمام تمهیدات لازم در زمینه کاهش آسیب و حفاظت ساکنین و شهروندان شهرستان نیمروز در دستور کار ستاد بحران این شهرستان قرار گرفته است .

 

حاجی حسینی ، افزود: بعد از پل نهراب که مربوط به شهرستان نیمروز می‌شود در دو طرف شرق و غرب آن، به صورت کامل تا منطقه لورگ باغ تقسیم کار شده و ادارات مربوطه عضو ستاد مدیریت بحران درقسمت‌های محوله به انجام خدمت و مراقبت بصورت شبانه روزی مشغول هستند .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: درحال حاضر همه دستگاه‌ها در آماده باش کامل قرار دارند و تمامی نقاط آسیب پذیر و خطر آفرین در محدوده شهرستان نیمروز شناسایی و به صورت شبانه روزی کار حفاظت از آنها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۵ درصد از تالاب هامون آبگیری شده و بدلیل این‌که برخی از قسمت‌های تالاب بصورت بلنداب قرار دارد و آب بطور یکنواخت نمی‌تواند به آنجابرسد، فقط می‌توان بصورت تقریبی اعلام کرد که این مقدار آب وارد تالاب شده است، و امیدواریم در صورت تداوم جریان سیلاب آبگیری بیشتری در تالاب اتفاق بیفتد .

فرماندار شهرستان نیمروز اضافه کرد: درصورت افزایش حجم ورودی آب، نقاط آسیب پذیر و خطر آفرین در این شهرستان مورد تهدید سیل قرار خواهند گرفت .

حاجی حسینی افزود: رودخانه هیرمند ظرفیت مشخص و خوبی دارد، ولی چون از سالیان قبل کارهایی که باید بر روی آن از قبل لایروبی و… بصورت اساسی انجام می‌گرفته، انجام نشده، از این رو با افزایش حجم آب، نقاط آسیب پذیر بامشکل مواجه می‌شوند، اگرچه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران با همکاری مردم که بصورت شبانه روزی در کنار ما هستند، مرتبا این نقاط را چک و جاهایی که لازم به تقویت دارد را تقویت می‌کنند، ولی در هرصورت ظرفیت رودخانه ظرفیت مشخصی است که نمی‌توان منکر آن شد .

این مقام مسئول تصریح کرد: ما باتمام توان و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود بصورت شبانه روزی از همه نقاط آسیب پذیر حفاظت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم آب بشکل مدیریت شده به سمت تالاب هدایت شود .

وی در ادامه گفت: پس از چندین سال با اقدامی بی سابقه، انتهای رودخانه‌ای که پل قرآن بر روی آن قرار دارد و به تالاب ختم می‌شود، هم قبل از روستای لورگ باغ و هم بعد از آن را، بطور کامل عریض کردیم تا توان هدایت آب باحجم زیاد ایجادشود و برای مردم مشکلی بوجود نیاید .

فرماندار گفت: تلاش شبانه روزی مجموعه عوامل مدیریت بحران بر این است تا با برنامه‌ریزی صحیح آب بدون مشکل به سمت تالاب هدایت شود تا هم در مسیر، کشاورزان از این نعمت الهی بهره لازم را ببرند و هم تالاب خشکیده هامون پس از ۲۰ سال جانی دوباره بگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.