صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تحریم‌های ضدایرانی قیمت نفت و نگرانی بازار را افزایش می‌دهد
تحریم‌های ضدایرانی قیمت نفت و نگرانی بازار را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از نیویورک،

تحریم‌های ضدایرانی قیمت نفت و نگرانی بازار را افزایش می‌دهد

کارشناسان صنعت نفت اعلام کردند تصمیم دولت آمریکا برای توقف معافیت مشتریان نفت ایران از تحریم‌های آمریکایی سبب افزایش قیمت نفت و نگرانی در بازار خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, کارشناسان صنعت نفت دیروز (دوشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌تواند بیش از یک میلیون بشکه از عرضه روزانه نفت جهان را کاهش دهد، اما بسته به واکنش کشورها به تصمیم دولت آمریکا، ممکن است این رقم پایین‌تر باشد.
جیم برکهارد، از مدیران مؤسسه آی اچ اس مارکیت، گفت: تصور حذف همه صادرات نفت ایران دشوار است، به ویژه با توجه به اینکه چین همچنان یک خریدار عمده نفت ایران است؛ واکنش چین در کاهش یا عدم کاهش صادرات نفت ایران، تأثیر بسیاری دارد.
شین کیم، تحلیلگر مؤسسه پلاتس اعلام کرد برای جبران کاهش صادرات نفت ایران، ممکن است عربستان تولید خود را افزایش دهد، اما این مسئله همه عرضه مازاد تولید نفت عربستان را به کار خواهد گرفت و این موجب خواهد شد بازار احساس کمبود کند.
پس از اعلام تصمیم دولت آمریکا برای پایان معافیت مشتریان نفت ایران از تحریم‌ها، قیمت نفت دیروز حدود ۲ درصد افزایش یافت. همچنین قیمت بنزین در آمریکا نیز افزایش یافت.
رایان فیتزموریس، استراتژیست انرژی رابوبانک هلند، گفت: ما شاهد محدودیت شدید عرضه نفت حتی پیش از اخبار مربوط به ایران بوده‌ایم و همچنین شاهد برخی چالش‌های پالایشی در آمریکا هستیم.
از سوی دیگر، اسکات اویت، از مدیران ارشد مؤسسه اعتبارسنجی مودیز، با اشاره به افزایش قیمت بنزین در آمریکا، گفت: این مسئله می‌تواند قدرت خرید مصرف‌کنندگان آمریکایی را کاهش دهد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.